کتاب "تجمع ممنوع" منتشر شد

کتاب "تجمع ممنوع" منتشر شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: کتاب خاطرات آزاده سرافراز محمد علی ملتجایی فرید با نام « تجمع ممنوع» به قلم مسعود زین العابدین توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی با همکاری انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حسن میلانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نخستین مسئله‌ای که در خاطرات این آزاده سرافراز جذابیت دارد، حضورش در جبهه‌های دفاع مقدس در سن چهارده سالگی و تلاش‌ او برای جلب رضایت پدرش برای این کار بود.

وی افزود: ملتجایی پس از مدت کوتاهی در عملیات مطلع‌الفجر در سال 1360 حاضر شد و به دلیل اصابت تیر به پایش اسیر و در نهایت به دلیل عفونت زخم، پایش قطع شد.

میلانی اضافه کرد: ملتجایی فرید در اردوگاه‌های عنبر، موصل یک و موصل سه دوران اسارت خود را سپری کرد تا اینکه حکومت وقت عراق در اقدامی نمادین، اسرای مجروح را در سال 1362 آزاد کرد.

وی گفت: کتاب تجمع ممنوع در 17 دفتر گردآوری شده است که عبارتند از؛ مشق های کودکی، اول عاشقی، تحقق یک خواب، زندگی به سبک اردوگاه ( العنبر)، موصل 1، 2 و 3، تا شقایق هست زندگی باید کرد، وقتی خلیل پر کشید، نجات از قفس، یاد یاران، پروازی دوباره، عملیات بدر کربلای لشکر عاشورا، وقتی ترکش ها با من قهر می کنند، درد فراق شوق وصال و نامه‌ها.

میلانی خاطرنشان کرد: از ویژگی های شاخص این کتاب هم بند بودن با شهید خلیل فاتح و سید آزادگان حاج آقا ابوترابی می باشد به طوری که کتاب تجمع ممنوع به خاطرات اولین گروه اسیران آزاد شده اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: کتاب فوق در شمارگان 1100 نسخه و در 258 صفحه توسط حوزه هنری استان آذربایجان شرقی با همکاری انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon