سردار جزایری آزادی ۵ مرزبان ایرانی را تأیید کرد


سردار جزایری آزادی 5 مرزبان ایرانی را تأیید کرد

خبرگزاری تسنیم: معاون ستادکل نیروهای مسلح آزادی ۵ مرزبان ایرانی گروگان گرفته شده در مرز پاکستان را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سردار مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح دقایقی پیش در جمع خبرنگاران، با اشاره به تأیید آزادی 5 مرزبان گروگان گرفته شده اظهار کرد: مجموعه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی کشور در تلاش بودند که به این موضوع پایان دهند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع مشکلات زیادی را به وجود آورده بود، افزود: مذاکراتی را با دولت پاکستان پیش بردیم که در پایان سبب رهایی گروگان‌ها شد.

سردار جزایری با اشاره به اینکه مرزهای جمهوری اسلامی ایران بسیار طولانی است، عنوان کرد: اقدامات امنیتی و حفاظتی از سوی همسایگان بر کشور فشاری مضاعف را وارد می‌کند که برهمین اساس مقرر شد نیروی انتظامی در حد توان خود اقدامات امنیتی را انجام دهند و در این زمینه سپاه و ارتش نیز به این موضوع رسیدگی کند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رزمایش‌های الی بیت المقدس بسیج، با بیان اینکه حضور اقشار شاداب بسیجی در این رزمایش‌ها از ویژگی اصلی رزمایش الی‌بیت المقدس است، خاطرنشان کرد: قشر بسیج در این زمینه انگیزه‌های بسیار والایی دارند و به تعبیری برگزاری این رزمایش‌ها پاسخی به نیروهای بسیج است.

سردار جزایری گفت: در حال بررسی توانمندی‌های نیروهای مسلح هستیم چراکه در حال حاضر در یکی از پیشرفته ترین جنگ‌های کشور قرار داریم و در این زمینه باید خود را تجهیز کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید راهبردهای دشمن باید شناسایی شود خاطر‌نشان کرد: در این زمینه باید راهبردهای کلان کشور در عرصه جنگ نرم و جنگ سخت شناسایی شود و پیچیدگی خاص آن مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه باید نیروهای مسلح نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشد عنوان کرد: قم باید به عنوان یک بخش ویژه دیده شود و شناسایی شود زیرا قم می تواند خوراک فکری نیروهای مسلح را تامین کند.

**تاکید سردار جزایری بر توجه ویژه به راهیان نور

وی تصریح کرد: موضوع راهیان نور هر سال پر رونق تر برگزار می شود و این ویژگی بسیار منحصر به فرد این سفر معنوی است که تعداد جمعیت در هرسال مجموعه‌های مختلف را غافل گیر می کند.

سردار جزایری با اشاره به اینکه کمیته حفظ آثار با یک برنامه‌ریزی بسیار درست در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوی راهیان نور است عنوان کرد: همه مسئولان و سازمان‌ها باید نسبت به این پدیده به صورت یک موضوع همگانی برخورد کنند و این انتقال ارزش‌ها انجام شود و با صحولت بیشتر تحقق پیدا کند.

**فتنه 88 با برنامه ریزی 20 ساله رخ داد

وی اظهار کرد: باید با توجه به برخی از شواهدی که در کشورهای جهان مانند اوکراین مشاهده می شود باید همواره به خوی استکباری کشورهای سلطه توجه کنیم.

سردار جزایری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین دشمن آمریکا شناخته می‌شود، تصریح کرد: صدها اتاق فکر و هزینه‌های بسیار زیادی برای مقابله با جمهوری اسلامی در حال شکل‌گیری و برنامه‌ریزی است.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح گفت: فتنه 88 با برنامه‌ریزی 20 ساله اتفاق افتاد که هزینه‌ای بسیار را بر گردن نظام اسلامی به همراه داشت.

سردار جزایری با اشاره به اینکه این سئوال وجود دارد اصلی‌ترین پیام مخالفت برخی با مملکت چیست، عنوان کرد: آن‌ها به دشمن عنوان می‌کنند که ما هنوز هستیم و آماده حمایت‌های شما هستیم.

وی با اشاره به رسالت تاریخی رسانه‌ها خاطرنشان کرد: باید رسانه‌ها ابعاد این فتنه را مورد موشکافی قرار دهند چراکه این موضوع برای جامعه بسیار مفید است.

متن انگلیسی این خبر را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon