آغاز اجرای طرح جامع بیمه حوادث روستائیان در شهرستان سقز


آغاز اجرای طرح جامع بیمه حوادث روستائیان در شهرستان سقز

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه‌ریزی فرماندار سقز با اشاره به اینکه بیمه محصولات کشاورزی می‌تواند زمینه ساز سرمایه گذاری‌ در بخش کشاورزی باشد از آغاز اجرای طرح جامع بیمه حوادث روستائیان در شهرستان سقز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل رستم‌پور ظهر امروز در جلسه اعضای نظام صنفی کشاورزی سقز با بیان اینکه فلسفه وجودی بیمه در بخش کشاورزی،جلوگیری از خطر فرار سرمایه در این بخش و کاهش خطرات ناشی از حوادث و رخدادهای گوناگون است اظهار کرد: بیمه محصولات فرآیندی است که از راه جبران بخشی از خسارت‌ها، ریسک پذیری در کشاورزی را به شدت کاهش می‌دهد.

وی به بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین اهداف بیمه محصولات کشاورزی به حداقل رساندن بی ثباتی برخاسته از خسارت‌های برآمده از عوامل گوناگون و نامشخص در بخش کشاورزی و تقسیم ریسک پذیری است.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار سقز تصریح کرد: بیمه، محصولات کشاورزی را در برابر نابودی و یا هرز رفتن محصولات کمک می‌کند تا جایی که این نوع بیمه، می‌تواند منبع ایجاد اطمینان و اعتماد کشاورزان برای پذیرش و استفاده از نوآوری‌ها و روش‌های اصلاح شده و همچنین زمینه ساز سرمایه گذاری‌ در بخش کشاورزی باشد.

وی با اشاره به سابقه بیمه محصولات کشاورزی خواستار اتخاذ تدابیر لازم جهت آگاه سازی و افزایش انگیزه کشاورزان شد و گفت: ارائه یارانه و تخفیف بیشتر به کشاورزان و ایجاد نظام‌های مشاوره‌ای یا ترویجی می‌تواند راهکار مناسبی در این حوزه باشد.

رستم‌پور به وضع بیمه کشاورزان و کارگاه‌های کشاورزی پرداخت و گفت: بر اساس آئین نامه اجرایی کسانی که در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند،با توجه به قوانین و مقررات ثبتی و با ارائه اساسنامه تاسیس شده‌اند و در شمول قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کار فرمایان با حداکثر 5 نفر کارگر قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه  بیمه ایجاد کننده حاشیه امنیت برای مردم است از آغاز اجرای طرح جامع بیمه حوادث روستائیان در شهرستان سقز خبر داد.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon