«تسنیم » ایران و «سانا»ی سوریه قرارداد همکاری امضا کردند


«تسنیم » ایران و «سانا»ی سوریه قرارداد همکاری امضا کردند

خبرگزاری تسنیم: طی مراسمی با حضور مدیران عامل خبرگزاری بین‌المللی تسنیم از ایران و سانای سوریه قرارداد همکاری و تعاملات فرهنگی ــ رسانه‌ای امضا شد.

 به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به دمشق، طی مراسمی با حضور مجید قلی‌زاده مدیرعامل خبرگزاری بین المللی تسنیم و احمد ضوا مدیرعامل خبرگزاری سانا و همچنین برخی از مدیران ارشد این خبرگزاری‌ها،  قرارداد همکاری دوجانبه‌ای در زمینه تبادل اخبار و اطلاعات رسانه‌ای به امضا رسید.

برپایه این گزارش، طرفین در این قرارداد متعهد شدند که در زمینه اطلاع رسانی دقیق با یکدیگر ارتباط مؤثر و مفیدی داشته باشند.

مجید قلی‌زاده مدیرعامل خبرگزاری بین المللی تسنیم در حاشیه این مراسم طی سخنانی گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایف رسانه‌ها، اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی است اما انجام وظیفه رسانه‌ای در زمان بحران جایگاه ویژه و حساسی پیدا می‌کند.

وی با اشاره به این‌که مردم دو کشور ایران و سوریه از دیرباز دارای روابط گسترده فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مفیدی بوده‌اند، گفت: این ارتباطات روز به روز گسترده‌تر شده است. ما فراموش نمی‌کنیم که در دوران جنگ تحمیلی 8ساله که بسیاری از قدرت‌های بزرگ علیه ایران وارد جنگ تمام‌عیاری شده بودند ملت سوریه کنار مردم ایران قرار داشتند.

مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی تسنیم با اشاره به این‌که در دوران ریاست جمهوری بشار اسد نیز این ارتباطات تداوم یافته است، افزود: ریاست محترم جمهوری سوریه با مدیریت خوب توانسته این ارتباطات را در عرصه‌های مختلف برقرار کند.

وی افزود: بحران کنونی در سوریه با توطئه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی شکل گرفته است. مردم ایران اسلامی طی سه سالی که از بحران کنونی می‌گذرد کنار مردم سوریه قرار دارند و آنها را تنها نگذاشته‌اند و به‌عنوان یک وظیفه اعتقادی ــ اخلاقی کنار مردم سوریه قرار دارند.

وی یادآور شد: خبرگزاری بین المللی تسنیم  از همان ابتدای تاسیس خود اهتمام ویژه‌ای نسبت به مسائل سوریه داشت و تحولات لحظه به لحظه بحران و پیروزی‌های مردم و ارتش سوریه را منعکس نموده است و این کار را همچنان ادامه می‌دهیم.

مجید قلی‌زاده گفت: امیدواریم با ارتباطات و تعامل مفید همچنان بتوانیم در اطلاع رسانی سریع و صحیح درباره سوریه نقش خود را ایفا کنیم و این توافقنامه همکاری، سرآغازی برای همکاری گسترده در جهان اسلام باشد.

مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی تسنیم افزود: آمادگی داریم که همکاری بیشتری در زمینه تبادل اخبار و انتقال عکس، فیلم و آموزش‌های تخصصی ــ رسانه‌ای داشته باشیم.

مجید قلی زاده  گفت:یکی از اهداف اصلی این سفر این بود که راه های همکاری بیشتر را در یک نشست رسمی  با هم بررسی کنیم و تسنیم و سانا اگرچه دو خبرگزاری جدا هستند اما در صحنه سوریه و محور مقاومت بسیار اثرگذار خواهند بود.

مدیرعامل خبرگزاری بین المللی تسنیم افزود: بی تردید درپی این تفاهم نامه از این پس با اهداف مشترکی کار می کنیم.انشالله بتوانیم جبهه رسانه ای مقاوم و واحدی را در برابر استکبار تشکیل دهیم و بتوانیم سانسور و قرق رسانه ای آنها را شکسته و ندای حق طلبی و آزادی خواهی ملت سوریه را به گوش جهانیان برسانیم.

در ادامه این مراسم، احمد ضوا مدیرعامل خبرگزاری سانا نیز گفت: مردم سوریه خود را از ایران جدا نمی‌دانند و همیشه سوریه و ایران را در یک جبهه می‌دانیم. در این فرصت وظیفه خود می‌دانم از رهبری ایران و مردم فهیم این کشور تشکر کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: همان گونه که می دانید سوریه در حال مواجهه با یک توطئه جهانی و به عبارتی جنگ جهانی شده است . ایران در مقابله با این جنگ جهانی نقش تاریخی و بسیار مهمی ایفا کرده است. معتقدم جبهه مقاومت با محوریت ایران و سوریه و حزب الله در حال نوشتن تاریخ نو و جدیدی هستند.

مدیرعامل خبرگزاری سانا یادآور شد: ما با ایران و حزب الله در جبهه واحد در مقابل دشمنان و استکبار جهانی قرار گرفته ایم. معتقدیم که ایران در این جبهه رسانه ای  نزدیک نقش جدیدی ایفا می کند و در سیاست ها و بنای منطقه   استقرار جدیدی پدید می آورد.

احمد ضوا  مدیرعامل خبرگزاری سانا گفت که ما آماده ایم که در همه زمینه ها با خبرگزاری تسنیم همکاری کنیم. متاسفانه خیلی وقت ها ما احساس تقصیر می کنیم که چرا همکاری های ما متناسب  با  سطح بالای روابط رسانه ای دو کشور نیست  و در همه زمینه ها آماده همکاری هستیم.

وی گفت که همکاری ما در حد پروتکل باقی نمی ماند و برای توسعه همکاری ها آمادگی داریم .دولت بشار اسد بر همکاری سیاسی با ایران خیلی تاکید دارد ما هیچ محدودیتی برای همکاری با شما قائل نیستیم.

مدیرعامل سانا ادامه داد : من تاکنون 4 بار از ایران دیدار کرده ام و در هر دیدار پیشرفت های فوق العاده ایران را از نزدیک  احساس کرده ام.چندی قبل نیز از اصفهان بازدید کردم که این سفر برایم بسیار ارزشمند بود.

وی افزود: خبرگزاری سانا در حال حاضر با 300 خبرنگارو عکاس  فعالیت می کند که خود را هم رزم و همراه شما در مبارزه با تروریست می داند.

وی افزود:  در حال حاضر   روزانه 400 خبر و گزارش بر روی خروجی این خبرگزاری منتشر می شود و 300 تا 400 عکس  و  خبر منتشر می کنیم و تعدادی فیلم  مهم روی خروجی قرار می گیرد.افرادی که  از شبکه های اجتماعی اخبار ما را پیگیری می کنند بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر هستند . تاکنون نیز چند بار به سایت خبرگزاری سانا  حمله سایبری کرده اند اما ما تدبیر حملات سایبری را دفع کرده ایم.

مدیران این خبرگزاری همچنین در حاشیه این مراسم  از بخش های مختلف تحریریه سانا بازدید کردند.

خبرگزاری سانا خبرگزاری رسمی جمهوری سوریه است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان