ساخت و ساز غیر مجاز مشکل برخی نواحی منفصل سنندج


ساخت و ساز غیر مجاز مشکل برخی نواحی منفصل سنندج

خبرگزاری تسنیم: دادستان عمومی و انقلاب سنندج به معضلات ساخت و ساز در نواحی منفصل شهر و روستاهای اطراف سنندج اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نایسر به دلیل ساخت و سازهای غیر مجاز و تصرفات افراد سودجو با مشکلات زیادی روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اکبر جوهری ظهر امروز در جلسه بررسی ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان سنندج اظهار کرد: باید با همکاری شهرداری سنندج در ایام تعطیلات نوروز که بیشتر ساخت و سازها در این ایام انجام می‌شود، از دست اندازی به اراضی ملی که مشکلی اساسی در استان کردستان است نگاه ویژه‌ای شود.

وی گفت: بدون شک ورودی شهرها نماد معرفی هر شهر و فرهنگی در جوامع بشری هستند و کار شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز از طریق ظاهر شهرها سنجیده خواهد شد.

دادستان محاکم عمومی و انقلاب سنندج خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی بازوی توانمند برای دستگاه‌های اجرایی است و نقش شهرداری سنندج در عرصه پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز پررنگ و حیاتی است.

وی ورود به کالبد شهر را وظیفه اصلی و مهم شهرداری سنندج عنوان کرد و گفت: باید با همکاری شهرداری اجازه ندهیم افراد سودجو و منفعت طلب به این عرصه دست درازی کنند.

جوهری به معضلات ساخت و ساز در نواحی منفصل شهر و روستاهای اطراف سنندج اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نایسر به دلیل ساخت و سازهای غیر مجاز و تصرفات افراد سودجو با مشکلات زیادی روبرو است و در آینده نیز روستاهای دیگر از جمله آساوله و ننله با این مشکلات مواجه خواهند شد.

وی بر پای کار آمدن و ورود شوراهای اسلامی شهر سنندج برای پیشگیری از روند ساخت و سازهای غیر مجاز تاکید و  اظهار کرد: شوراهای اسلامی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باید در این عرصه ورود پیدا کنند چرا که آنها از برخاسته از بطن جامعه و مردم هستند.

جوهری با اشاره به تصرفات انجام شده در کمربندی دکتر حسینی سنندج، گفت: در این کمربندی به دلیل فرصت طلبی یک نفر سودجو، شهرداری سنندج به پرداخت یک میلیارد تومان محکوم شده است و این امر ناشی از دست درازی متصرفان است.

دادستان محاکم عمومی و انقلاب سنندج گفت: برای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی باید هر گونه مصلحتی را کنار گذاشت و با استفاده از تمامی موازین و راهکارهای قانونی با متخلفین مقابله کرد.

وی پیشگیری را مهم‌ترین راهکار برای مقابله با سودجویان و حفاظت از عرصه‌های ملی عنوان کرد و افزود: برخورد سخت و قهری با متخلفان همیشه منتج به نتیجه مطلوب نخواهد بود اما در این زمینه پیشگیری می‌تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon