صداوسیما فراقوه‌ای است و فقط در جهت اهداف نظام فعالیت می‌کند

صداوسیما فراقوه‌ای است و فقط در جهت اهداف نظام فعالیت می‌کند

خبرگزاری تسنیم: کارشناس مسائل سیاسی با بیان این مطلب که "صداوسیما رسانه ملی است و اختصاص به دولت و یا قوه‌ای ندارد"، گفت: از این رو صداوسیما فقط باید در راستای اهداف نظام حرکت کند

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به عملکرد صداوسیما و هجمه‌هایی که به این رسانه وارد می‌شود،گفت: پیرامون صداوسیما دو نظر وجود دارد؛ نظر اول دلسوزان نظام هستند که دیدگاه و نظرشان در گرو اندیشه‌ها، اصول و آرمان‌های انقلاب است. از این رو نقد مبنایی نسبت به عملکرد صداوسیما دارند و معتقدند صداوسیما نتوانسته رسالت خود را به نحو مطلوب ادا کند و نتوانسته هنر را به شکل جدی در خدمت ارزش‌ها بگیرد. از این رو بعضی از برنامه‌های صداوسیما کمکی به تقویت فرهنگ ملی نکرده و هنرپیشه های خاص را چهره و ستاره کرده است.

وی افزود: همچنین برای تامین نیازهای خود گاهی فرهنگ مصرف زدگی را به شدت در جامعه ترویج می‌کند، این ایراداتی است که به صداوسیما وارد است و گروه اول از روی دلسوزی و تقویت بیشتر صداوسیما چنین انتقاداتی را مطرح می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهارداشت: ولی گروه دوم به هرشکل می‌خواهند صداوسیما را بکوبند. آن‌ها نگاه جناحی و انحصاری به صداوسیما دارند و می‌خواهند نقش فراقوه‌ای این رسانه را تضعیف کنندتا صداوسیما در خدمت اهداف آنان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام ذوالنور با بیان اینکه این گروه می‌خواهد صداوسیما را تریبون تبلیغاتی خود کنند، خاطرنشان کرد: مثلا رئیس جمهور می‌خواست در برنامه تلویزیونی با مردم سخن بگوید، دیدیم مجریان این برنامه حساب شده انتخاب شدند و فقط وظیفه القای یک دیدگاه و تفکر خاص را برعهده داشتند و مجری برنامه وقتی با روحانی صحبت می‌کرد می‌گفت" درجامعه یاس حاکم شده و شما آمدید و امید را برگرداندید" که این القای غلطی است.

وی اضافه کرد: یا رئیس جمهور باز وعده داده بود با مردم سخن بگوید وشرط برآن گذاشته شده بود تا یک خانم مجری برنامه باشد، اما خانم دیگری آمد و رئیس‌جمهور گفت‌وگوی خود را با تاخیر طولانی انجام داد که چرا فلان خانم مجری شد.

گلوگاه بودجه‌ای صداوسیما را می‌فشارند تا رسانه ملی را تسلیم کنند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: این نشان می دهد که می‌خواهند از صداوسیما به صورت نادرست بهره ببرند و این غلط است، طبعا هم به صداوسیما فشار می‌آورند و گلوگاه بودجه ان را می فشارند تا پشتیانی‌ها را کم کنند تا از این طریق صداوسیما را تسلیم خواسته‌های خود کنند، اما معتقدم این نوع فشارها غلط است.

ذوالنور با بیان این مطلب که صداوسیما رسانه ملی است و اختصاص به دولت و یا قوه‌ای ندارد، اظهارداشت: از این رو صداوسیما فقط باید در راستای اهداف نظام حرکت کند  البته دولت تلاش می‌کند این رسانه را زیر چمره خود در آورد و آن را فرمایشی کند، اما این نگاه(کاهش بودجه رسانه ملی)غلط است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon