افزایش ۴۰ درصدی عوارض آزادراه تهران-پردیس و روزه سکوت مسؤولان

افزایش 40 درصدی عوارض آزادراه تهران-پردیس و روزه سکوت مسؤولان

خبرگزاری تسنیم: در حالی بر اساس توافقات قرار بود عوارض آزادراه تهران-پردیس سال آینده افزایش یابد که شرکت آزادراه-تهران پردیس به‌صورت یکجانبه مبلغ عوارض را حدود ۴۰ درصد افزایش داده و حاضر به پاسخگویی در این‌باره نیز نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سال 88 و 89 مسئولان وقت وزارت سابق راه‌وترابری بارها وعده افتتاح آزادراه تهران-پردیس را دادند، اما با این حال هیچکدام از وعده‌های آنها به دلیل کمبود اعتبارات و عدم پرداخت سهم شرکا رنگ واقعیت به خود نگرفت.

پروسه وعده و وعید برای قیچی کردن روبان افتتاح این آزادراه همچنان ادامه داشت تا آن‌که سرانجام در 9 بهمن 89 طلسم شکسته شد و پروژه مذکور با حضور رئیس‌جمهور وقت و آخرین وزیر راه و ترابری کشور به بهره‌برداری رسید.

آزادراه ‌٢٣ کیلومتری تهران-پردیس به‌صورت مشارکتی و با سهم ‌٣٢ درصدی بانک مسکن،‌٣ درصدی وزارت راه، ‌١٨ درصدی شرکت عمران پردیس و سهم ‌٢ درصدی سازمان توسعه راه‌های ایران ساخته شد.

در ابتدا عوارض عبور از این آزادراه 1500 تومان تعیین شد و تا مدتی این مبلغ از مردم دریافت می‌شد، اما امسال مبلغ عوارض به 1800 تومان افزایش یافت و بر اساس توافقات صورت گرفته میان شرکا قرار بود عوارض آزادراه تهران-پردیس سال آینده (93) مبلغ کمی افزایش یابد. این در حالی است که در روزهای اخیر شرکت آزادراه تهران-پردیس به‌صورت یکجانبه مبلغ عوارض را 700 تومان افزایش داده است.

مسئله‌ای که اعتراض مردم به‌خصوص ساکنان شهر پردیس را به‌همراه داشته است. تعدادی از ساکنان این شهر نیز در تماس با خبرگزاری تسنیم خواستار پیگیری مسئولان وزارت راه و شهرسازی در این زمینه شدند.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان این‌که قرار نبود امسال عوارض آزادراه تهران-پردیس افزایش یابد به تسنیم گفت: پس از افزایش 700 تومانی عوارض پیگیر کاهش دوباره آن به مبلغ قبلی ( 1800 تومان) بودیم، اما با این حال همچنان 2500 تومان به‌عنوان عوارض عبور مردم از آزادراه تهران-پردیس دریافت می‌شود.

خبرنگار تسنیم با سید عباس طاهری مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال نیز تماس گرفت که وی پاسخگویی را به نیم ساعت بعد موکول کرد، اما این مقام مسئول در زمان مقرر به تماس‌های مکرر خبرنگار ما پاسخ نداد.

به نظر می‌رسد اقدام اخیر شرکت آزادراه تهران-پردیس در افزایش 700 تومانی عوارض مقدمه‌ای برای افزایش قیمت سال آینده است، چراکه اگر آنها بر اساس توافقات صورت گرفته سال 93 مبلغ عوارض را افزایش می‌دادند دیگر نمی‌توانستند این کار را دوباره انجام دهند.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه