لزوم استفاده از تجارب فروشندگان لوازم یدکی برای واردات قطعات خودرو

لزوم استفاده از تجارب فروشندگان لوازم یدکی برای واردات قطعات خودرو

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی با اشاره به دومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‌‌آلات که اردیبهشت ماه سال آینده در تهران برگزار می‌شود، گفت:از تجارب فروشندگان لوازم یدکی برای واردات قطعات خودرو استفاده شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسن بشارت‌نیا مجری طرح دومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‌آلات امروز در نشست خبری به بیان جزئیات در مورد  این نمایشگاه پرداخت و اظهار داشت: حدود 13 تا14 اتحادیه در حوزه خودرو فعالیت می‌کنند که اتحادیه ما در 17 رسته شامل خودروهای سبک، سنگین و نیمه سنگین قطعات مورد نیاز را سازمان‌دهی و مدیریت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال حاضر در استان تهران حدود هفت هزار و 500نفر حائز پروانه کسب در این حوزه به فعالیت می‌پردازند، افزود: در همایش امسال درصددیم با همزمانی ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری در جایگاه صنفی خود اقدامات لازم را انجام دهیم.

بشارت‌نیا ضمن بیان این مطلب که هدف اصلی برپایی این نمایشگاه مشکل اقتصادی اعضای اتحادیه این صنف بود، افزود: البته در حاشیه برگزاری نمایشگاه لوازم یدکی در تهران چند نشست تخصصی و نیز یک همایش نیز برگزار می‌ کنیم.

وی اضافه کرد: دومین نمایشگاه تخصصی لوازم یدکی از ششم الی هشتم اردیبهشت ماه در هتل المپیک برگزار می شود و حدود 70 نفر از صاحبان برند و تولیدکنندگان قطعات لوازم یدکی با کیفیت در این نمایشگاه حضور دارند.

طرح دومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین‌آلات با اشاره به اینکه در این نمایشگاه از یک بازرگان تولیدکننده و توزیع‌کننده نمونه تقدیر خواهد شد، تصریح کرد: معیار انتخاب این افراد توجه و دقت آنها برای تولید، توزیع و واردات قطعات لوازم یدکی مرغوب است.

بشارت‌نیا با گلایه از اینکه اتحادیه از ابزارهای لازم برای مقابله با فروشندگانی که اقدام به تولید قطعات لوازم یدکی غیر مرغوب می کنند برخوردار نیست، گفت:‌ هم‌اکنون در کشور سوپاپی با برند ایتالیایی تولید می‌شود که به کشور ایتالیا صادر نیز می‌گردد.همچنین یکی از تولید‌کننندگان اقدام به تولید لنت‌ترمزی با برند یکی از کشورهای بزرگ دنیا کرده که این قطعه صادر نیز می‌شود.

مدیر برگزاری قطعات لوازم یدکی به تولید رینگ داخل خودرو در کشور اشاره کرد و گفت: این رینگ به لحاظ فناوری بسیار پیشرفته می‌باشد. البته باید این نکته را نیز متذکر شوم که این اتحادیه با وجود آنکه فروشندگان قطعات خودرو را مدیریت می کند اما خود این فروشندگان در برخی از موارد تولیدکننده نیز هستند.

همچنین در این نشست کاظمی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی در رابطه  با  خروج ماشین‌های فرسوده از صنعت کشور گفت : چون در این کار با افراد خبره در صنف اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی مشورت نشد میلیون‌ها دلار از منابع ملی کشور به خاطر ورود ماشین‌آلات کم‌کیفی‌تر به هدر رفت.

به اعتقاد وی، مسئولان باید از تجارب صنف فروشندگان لوازم یدکی برای واردات قطعات خودرو و نیز تولید آنها بیشتر استفاده کنند.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه