مسئولان با مراقبت‌های لازم به دغدغه فرهنگی رهبر انقلاب پاسخ مناسب دهند

مسئولان با مراقبت‌های لازم به دغدغه فرهنگی رهبر انقلاب پاسخ مناسب دهند

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مسئولین دستگاه‌های فرهنگی، صدا و سیما، ائمه جماعات و مطبوعات در زمینه فرهنگی باید دقت کنند، گفت: مسئولان با مراقبت‌های لازم به دغدغه فرهنگی رهبر انقلاب پاسخ مناسب دهند.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، با اشاره به دیدار اعضای خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب و مباحث مطرح شده از سوی ایشان در خصوص مسائل فرهنگی، گفت:‌ مسائل فرهنگی از دیرباز مورد تأکید رهبر انقلاب بوده و ایشان از تعابیری از جمله شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی را برای مراقبت از مسائل فرهنگی استفاده کرده‌اند.

وی افزود: فرهنگ از مسائل مهمی بوده است که دشمن همواره روی آن برنامه ویژه‌ای داشته است و به‌خصوص بعد از جنگ تحمیلی به‌انحای مختلف قصد آسیب‌زدن به اعتقادات و مسائل فرهنگی‌مان داشته‌اند و در این زمینه با تأسیس چندین شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان جوانان ایرانی را نشانه‌ گرفته‌ قصد دارند از این طریق راه نفوذی پیدا کنند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اساس تشکیل و برنامه‌‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای در رابطه با تهاجم فرهنگی است و همه باید در این زمینه هوشیار باشند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری همیشه تذکرات هشدار‌دهنده‌ای داشته‌اند و مسئولین دستگاه‌های فرهنگی، صدا و سیما، ائمه جماعات و مطبوعات در این زمینه باید دقت کنند که مبادا از این رهنمودهای راه‌گشا غافل شوند.

برنامه‌‌های خصمانه فرهنگی دشمنان باید افشا شود

اکرمی ادامه داد: باید برنامه‌‌های خصمانه فرهنگی دشمنان را افشا کنیم؛ اجازه ندهیم آنها برای جوانان ما برنامه‌ریزی کنند. ما باید خودمان دست به کار شویم و ماهیت آنها را آشکار کنیم. دشمن روی مسائل فرهنگی‌ اسلامی ما زوم کرده و مانند جنگ تحمیلی نیست که با سرو صدا این کار را انجام دهند، وظیفه ما است که آگاه‌سازی کنیم.

وی با تأکید بر این موضوع "مردم ما نیز باید تذکرات رهبری را مورد توجه قرار دهند چراکه مسئولین جدا از مردم نیستند و با مسئولین هستند" به موضوع حجاب ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه نیز باید آگاه‌سازی کنیم. ما شاهد افزایش نوع خاصی از حجاب در کشور هستیم که این می‌تواند نگران کننده باشد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری وحدت رویه را از جمله اقدامات لازم برای برطرف کردن دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری عنوان و خاطرنشان کرد: همه‌دستگاه‌ها، چه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چه صدا و سیما و چه سایر دستگاه‌ها باید احساس نگرانی جدی داشته باشند، همه باید همت کنیم و وحدت رویه بین همه دستگاه‌ها به وجود آید.

اکرمی تصریح کرد: در این وحدت رویه نباید به‌دنبال مچ‌گیری باشیم. نباید فرافکنی کنیم و بار همه فعالیت‌ها را بر دوش یک نهاد بگذاریم و هریک احساس مسئولیت داشته باشیم. فکر نکنیم که فقط وزارت فرهنگ در این زمینه مسئولیت دارد بلکه همه باید کمک کنیم و در عین حال مراقبت‌های لازم را نیز داشته باشیم تا به دغدغه رهبر انقلاب پاسخ مناسب دهیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon