ایثارگری های پرستاران در دوران انقلاب و جنگ فراموش نشده است

ایثارگری های پرستاران در دوران انقلاب و جنگ فراموش نشده است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: ایثارگری های پرستاران در دوران روزهای سخت انقلاب و جنگ ۸ ساله با دشمن بعثی در رسیدگی به مجروحان فراموش نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه ،حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امام جمعه خوی در اجتماع پرستاران و جمعی از پزشکان و مسئولان شبکه بهداشت شهرستان خوی که به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری و روز پرستار تشکیل شده بود اظهار کرد: از جمله موضوعاتی که در زمینه پرستاری ضرورت دارد مورد توجه قرار بگیرد پرستاری در فرهنگ اسلامی است و در این زمینه جهت تحلیل و بررسی موارد بسیاری در قرآن و روایات اهل بیت(ع) لازم به توجه و عنایت است.

وی افزود: تبیین نقش و جایگاه پرستاری در تأمین بهداشت و سلامـت جامعه، معرفی چهره و نقش پرستاران شاخص مانند حضرت یوسـف(ع) ،حضـرت زهـرا(س) و حـضرت زیـنب(س)،گزارش نقش آفرینی زنان در پرستاری مجروحین جـنگ هـای صـدر اسـلام، تـوصیـه های مؤکـد بر پرستـاری اقشـار آسیـب پـذیر جـامعه ماننـد پیـران،کـودکان،بـیـماران و عقـب مانده هـای ذهنی از جمله ین نکات مورد توجه است.

شکوری گفت: امروز تبیین ویژگیها و خصوصیات اخلاقی پرستاران از دیدگاه اسلام نیز بسیار جای توجه دارد.

رییس مجمع خیرین سلامت خوی با اشاره به تاریخچه پرستاری در ایران اظهار کرد: اولین آموزشگاه پرستاری در کشور در سال 1294 شمسی گشایش یافت، سپس در شهرهای تبریز، مشهد و شیراز آموزشگاه های پرستاری راه اندازی شد و در سال 1320 آموزشگاه پرستاری دانشگاه تهران افتتاح شد و به دنبال آن وزارت بهداری برای تدوین برنامه های آموزشی پرستاری اولین کنفرانس بزرگ پرستاری را در تهران برگزار کرد.

وی با اشاره به پرستاری بعد از انقلاب اظهار کرد: تحولات کمی و کیفی به وجود آمده در موضوع پرستاری پس از پیروزی انقلاب نیازمند تحلیل و بررسی گسترده است.

شکوری با اشاره به زحمات و خدمات و ایثارگری های پرستاران پس از پیروزی انقلاب پرستاری از مجروحان دوران درگیریهای انقلاب در سالهای 56 و 57 ،پرستاری از مجروحان درگیریـهای گروهـکها در سـال های اولیه پس از پیروزی انقلاب بویژه در استان آذربایجان غربی، پرستاری از مجروحین جنگ تحمیلی در طول 8 سال دفاع مقدس در بیمارستانهای صحرایی و داخل شهرها،پرستاری از مجروحین بمبارانهای شهری دوران جنگ تحمیلی، پرستاری ویژه از مجروحان شیمیایی از جمله فعالیت های انقلابی و متعهدانه پرستاران برشمرد.

وی اظهار کرد: غیر از وظایف و رسالت های سنگین و قانونی پرستاران یک سری وظایف اخلاقی نیز متوجه پرستاران جامعه اسلامی است که از آن جمله خـوش رفـتاری با بیـمار، حفظ کردن احترام بیمار، سلام و احوال پرسی با بیمار، حفظ آراستگی ظاهـر خـود، حفظ کردن شوخ طبعی خویش و حفظ حرمـت بیـماران سالـمند است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon