اقتصاد مقاومتی در دستور کار دفتر هماهنگی وحدت حوزه و دانشگاه

اقتصاد مقاومتی در دستور کار دفتر هماهنگی وحدت حوزه و دانشگاه

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: دفتر هماهنگی وحدت حوزه و دانشگاه، اقتصاد مقاومتی را در دستور کار نخست خود قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه حجت الاسلام سیدرضی شکوری در جلسه دفتر هماهنگی وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد اسلامی خوی و با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه ها و اساتید و دانشجویان دانشگاه ها و دانشکده های خوی تشکیل شد، اظهار کرد:به دلیل اهمیت و نقش سرنوشت ساز دانشگاه و حوزه در رشد و تعالی جامعه اسلامی، رهبر کبیر انقلاب جز نخستین موضوعاتی که پس از پیروزی مطرح فرمودند راه اندازی ستاد انقلاب فرهنگی بود.

رئیس حوزه های علمیه خوی افزود: در دوران حاکمیت آمریکای جهان خوار بر ایران از جمله موضوعاتی که رژیم استبدادی پهلوی از آن وحشت داشت، به وحدت رسیدن دو قشر علمی حوزوی و دانشگاهی بود لذا برنامه ریزی های آمریکا و رژیم طاغوت طوری بود که اجازه ندهند این دو قشر به هم برسند.

امام جمعه خوی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب به برکت خون پاک و مقدس شهدا و ایثارگری های ملت متعهد ایران، تحولات اساسی در کل جامعه به ویژه در حوزه ها و دانشگاه ها به وجود آمد الان مظاهر اتحاد و هماهنگی مراکز علمی و آموزش عالی در بخش مهمی از مراکز علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و اجرایی کشور قابل مشاهده است.

عضو هیئت مدیره حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: انتظار از شما طلاب و دانشجویان این است که این دفتری که در دانشگاه آزاد خوی راه اندازی شده، محور برنامه های مهم انقلابی و توسعه علمی و تحقیقاتی دانشگاه های منطقه شود.

وی افزود: تشکیل جلسات علمی، پژوهشی و دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه و مطرح کردن مباحث ضروری و مورد نیاز جامعه به خصوص پرداختن به موضوعات مبتلا به جامعه از قبیل اقتصاد مقاومتی ، مبارزه با تهاجم فرهنگی، برخورد علمی و عملی با نارسایی ها و ناهنجاری های جامعه،کمک به مجریان در اجرای دستورالعمل ها، همکاری با مجموعه هایی که مسئولیت های تبلیغی و فرهنگی بر عهده دارند از قبیل شورای فرهنگ عمومی ،ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، سازمان تبلیغات اسلامی ،تشکل های دانشجویی باید در سرلوحه برنامه های دفتر هماهنگی قرار بگیرد.

امام جمعه خوی اظهار کرد: باید از تنگ نظری، مواضع و برخورد های سطحی کاملا اجتناب کرد و با قشر دانشجو و طلبه با سعه صدر رفتار کرد در عین حال باید معیارها و ارزش های اسلامی و انقلابی مورد عنایت و توجه ویژه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon