اجماع کارگران بر افزایش حداقل ۳۵درصدی دستمزد سال ۹۳

اجماع کارگران بر افزایش حداقل 35درصدی دستمزد سال 93

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای عالی کار با تأکید بر اینکه نظر قطعی نمایندگان افزایش ۳۵درصدی مزد است، گفت: در جلسه امروز مخالفت با ادغام بیمه تأمین اجتماعی با وزارت بهداشت یکی از مصوبات بود.

محمدرضا بقاییان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برگزاری همایش کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار در خصوص مزد سال 93 گفت: تأکید نمایندگان کارگران در تعیین مزد در اجرای ماده 41 قانون کار  است، زمانی که در راستای این ماده قانونی بیان می‌شود که دستمزد باید در راستای نرخ تورم تعیین شود منظور رقمی است که مراجع رسمی برای نرخ تورم اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ تورمی اعلام شده از سوی مراجع رسمی عدد 35 درصد است بنابراین کف خواسته کارگران در جلسه شورای عالی کار نیز این رقم است.

عضو شورای عالی کار در ادامه با اشاره به اینکه اجرای بند دوم ماده 41 قانون کار دومین خواسته کارگران در جلسه شورای عالی کار خواهد بود، بیان کرد: اکنون حداقل سبد هزینه خانوار در استان تهران یک میلیون و 763 هزار تومان است و این میزان هزینه در سایر استان‌ها نیز به دست آمده که در جلسه شورای عالی کار مطرح خواهیم کرد.

* مخالفت کارگران با ادغام بیمه تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت

بقاییان با تأکید بر اینکه یکی دیگر از مصوبات جلسه امروز مخالفت با ادغام بیمه تأمین اجتماعی با وزارت بهداشت است، افزود: ازآن‌جایی که کارگران صاحبان اصلی سازمان تأمین اجتماعی هستند، بنابراین هرگونه تصمیم‌گیری در سازمان تأمین اجتماعی باید با نظر کارگران باشد، اما اکنون اصل سه‌جانبه گرایی رعایت نشده است.

وی ادامه داد: اگر ادغام صورت گیرد تمام هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی از سوی وزارت بهداشت بلعیده می‌شود و هرکجا کمبودی برایش ایجاد شود از درآمد سازمان تأمین اجتماعی استفاده خواهد کرد. با این ادغام آن دسته از افرادی که عضو خانواده تأمین اجتماعی نیستند سر سفره این سازمان خواهند نشست و حق کارگران پایمال می‌شود و موجب می‌شود در طولانی‌مدت سازمان به انحلال کشیده شود، چرا که درآمد با هزینه‌ها همخوانی نخواهد داشت. مصوبه جلسه گذشته شورای اسلامی کار نیز مخالفت با این ادغام بود.

 انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه