غربی‌ها سیاست تحقیر و تحمیل را نسبت به دولت ایران در پیش گرفته‌اند

غربی‌ها سیاست تحقیر و تحمیل را نسبت به دولت ایران در پیش گرفته‌اند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در حال حاضر توانسته‌اند مطالبات خود را با تحقیر هیئت‌های ایرانی به کشور تحمیل کنند بنابراین به عقیده بنده این دولت بیشتر به دولت تحقیر شبیه شده تا دولت تدبیر.

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با انتقاد از دیدارهای سیاسی کاترین اشتون در ایران اظهار داشت: بعد از تجربه سفر توهین آمیز هیئت اروپایی و توجیهات غیرقابل قبولی که مسئولان دولتی برای ملاقات هیئت مذکور با فتنه‌گران داشتند و همچنین دیدارهایی که برای اشتون تدارک دیده شده بود، بدون تردید می‌توان گفت که این ملاقات‌های اشتون و فعالیت‌های مداخله گرایانه وی با اطلاع و هماهنگی طرف ایرانی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه وقتی دستگاه دیپلماسی ما دسته گلی مثل توافقنامه ژنو به آب می‌دهد، ملاقات اشتون با فتنه‌گران در برابر آن چیزی نیست، تصریح کرد: این دولت متاسفانه فشارهای کسانی را پذیرفته که خودشان در صحنه بین‌الملل متهم هستند و اساسا اعتقادی به مطالبه‌گری از آنها ندارد و طرف غربی هم دقیقا این نقطه ضعف را در دیپلماسی ما پیدا کرده و همین سبب شده تا نسبت به این دولت سیاست تحقیر و تحمیل را پیش بگیرند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در حال حاضر توانسته‌اند مطالبات خود را با تحقیر هیئت‌های ایرانی به کشور تحمیل کنند، بنابراین به عقیده بنده این دولت بیشتر به دولت تحقیر شبیه شده تا دولت تدبیر؛ برای همین هنوز یک ساله از عمر آن نگذشته تذکراتی از سوی مراجع و علما و تذکرات جدی‌ای از سوی رهبر انقلاب دریافت کرده است.

برخی دست اندرکاران امروز اداره کشور با آرمان‌های امام (ره) فاصله گرفته‌اند

رسایی برهمین اساس تاکید کرد: مشکل این است که برخی دست اندرکاران امروز اداره کشور با آرمان‌های امام (ره) فاصله گرفته‌اند و تا این مشکل حل نشود، شاهد اتفاقات تلخی از این دست خواهیم بود. برای همین هم مقام معظم رهبری در اولین دیدار هیئت دولت با ایشان بر فصل‌الخطاب بودن امام خمینی (ره) تأکید کردند و از همه خواستند تا امام راحل را شاخص تصمیمات‌شان قرار دهند و این واقعیتی است که در تمام دولت‌های پس از انقلاب نمود داشته که هر دولتی خود را با آرمان های امام تطبیق داده، موفق تر و عزیزتر بوده و بر خلاف آن هر دولتی خود را از این آرمان ها دور کرده، به همان نسبت موفقیت و عزتش کمتر شده است.

وی ادامه داد: بعد از اینکه برای افکار عمومی مشخص شد در توافقنامه ژنو و در سیاست خارجی دچار انفعال شدید هستیم و هر چه آمریکایی‌ها بیشتر دولت ما را تحقیر و تهدید می‌کنند، دیپلماسی ما فقط لبخند می‌زند و می‌گوید که این برای مصرف داخلی آنهاست، توقع زیادی برای استیضاح وزیر خارجه پیش آمده است. اما همه باید تا چند ماه دیگر صبر کنند تا وقتی که مشخص شود این دیپلماسی در برابر جریان سلطه نه تنها ناکارآمد است بلکه مضر و بر خلاف آسایش و معیشت مردم است.

تقاضا برای استیضاح ظریف زیاد است، اما بهانه به دولتی‌ها نمی‌دهیم

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان گفت: دولت در حال حاضر بدش نمی آید تا برخی از وزرا به دست مجلس برکنار شوند تا بتواند ناکارآمدی سیاست خارجی و عوارض کوتاه آمدن در برابر دشمن را به گردن مجلس بیندازد، اما فعلا باید در کنار نقد دلسوزانه و تذکرات صریح، صبر کرد تا بهانه از این چهره‌ها گرفته شود. آن وقت باید برخی از این اشخاص در مجلس حاضر شوند و پاسخ افکار عمومی را بدهند تا در تاریخ ثبت شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon