افت ۵.۲ درصدی تولیدات صنعتی ایران در ۲۰۱۳ و رتبه سومی ایران از آخر

افت 5.2 درصدی تولیدات صنعتی ایران در 2013 و رتبه سومی ایران از آخر

خبرگزاری تسنیم: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از رشد منفی ۵.۲ درصدی تولیدات صنعتی ایران در سال ۲۰۱۳ خبر داد و اعلام کرد ایران پس از سوریه و آفریقای مرکزی بیشترین افت در تولیدات صنعتی خود طی این سال را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اداره اقتصادی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در گزارشی از میزان رشد تولیدات صنعتی193 کشور جهان در سال 2013 اعلام کرد بیشترین رشد تولیدات صنعتی طی این سال را سیرالئون تجربه کرده است.

رشد تولیدات صنعتی سیرالئون در سال 2013 بالغ بر 42 درصد اعلام شده است که بالاترین رقم در میان کشورهای جهان است. 

جزایر سلیمان با رشد 14 درصدی و ماکائو با رشد 13.5 درصدی تولیدات صنعتی خود به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

این گزارش میزان رشد تولیدات صنعتی ایران در سال 2013 را بالغ بر منفی 5.2 درصد اعلام کرده است. علاوه بر ایران 26 کشور دیگر نیز با افت تولیدات صنعتی خود در سال 2013 مواجه شده اند. 

بیشترین افت تولیدات صنعتی مربوط به سوریه بوده است. این کشور رشد منفی 20.6 درصدی را در تولیدات صنعتی خود تجربه کرده است. پس از این کشور، آفریقای مرکزی با رشد منفی 11 درصدی دومین کشور بوده است. ایران نیز از نظر افت تولیدات صنعتی خود در رتبه سوم قرار گرفته است. 

میزان رشد تولیدات صنعتی در برخی کشورهای دیگر به این شرح اعلام شده است: عراق 6.9 درصد، کویت 4.1 درصد، ترکیه 3.5 درصد، امارات 3.3 درصد، عربستان 2.7 درصد، آمریکا 2.5 درصد، ژاپن 1 درصد ، انگلیس منفی 0.3 درصد، یونان منفی 3.5 درصد، فنلاند منفی 4.2 درصد، اوکراین منفی 5 درصد، ایتالیا منفی 2.7 درصد، و نروژ منفی 3 درصد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه