دلار آهن را ارزان کرد/کاهش قیمت تا فروردین ۹۲


فولاد

خبرگزاری تسنیم :مدیر عامل اتحادیه آهن فروشان اصفهان دلیل اصلی کاهش قیمت‌ فلزات را کاهش نرخ دلار و شرایط مناسب سیاسی دانست و گفت: این وضعیت تا نیمه دوم فروردین ماه ادامه دارد.

علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزار یسنیم در مورد دلیل کاهش قیمت آهن آلات در بازار آزاد اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت محصولات فلزی در بازار شرایط خوش بینانه و پیش بینی‌های خوب از مسائل سیاسی و همچنین شروع روند کاهشی قیمت دلار است .

وی در باره اثر کاهش نرخ دلار در افت قیمت‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه شمش ملاک تعیین قیمت‌ها است و بیشتر نیز وارد می‌شود، در حال حاضر با کاهش قیمت دلار نرخ شمش نیز پایین آمده است بنابراین قیمت‌ها روند نزولی پیدا کرده است. همچنین در این شرایط مصرف کننده به دلیل اینکه پیش بینی کاهش بیشتر قیمت را با توجه به بهبود شرایط سیاسی دارند، از خرید دست نگه‌داشته‌اند تا در نرخ‌هایی پایین تر خرید کنند.

مدیر عامل اتحادیه آهن فروشان اصفهان ادامه داد: وقتی قیمت‌ها پایین می‌آید فروشندگان نیز برای اینکه کمتر ضرر کنند به دنبال فروش هستند بنابراین در این شرایط تقاضا کم و عرضه زیاد می‌شود که این منجر به کاهش قیمت می‌شود.

کریمی در پاسخ به این سؤال که روند کاهش قیمت تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد این وضعیت تا نیمه دوم فروردین ماه سال آینده ادامه داشه باشد و از آن زمان به بعد به دلیل اینکه فصل ساخت و ساز است تقاضا افزایش می‌یابد. البته تا جایی که اطلاع دارم پروژه‌های عمرانی زیاد نیست ولی در بخش خصوصی مصرف رشد می‌کند.

به گزارش تسنیم، قیمت آهن آلات طی سه روز اخیر حدود 200 تومان در هر کیلو کاهش یافته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین