آغاز ثبت نام طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن


قرآن

خبرگزاری تسنیم : ثبت نام هشتمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم از امروز، ۱۵ بهمن‌ماه، از طریق سایت تلاوت آغاز شده و تا پایان فروردین ۹۲ ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سازمان دارالقران‌الکریم با همکاری ادارات‌کل تبلیغات اسلامی استان‌ها، هشتمین دوره طرح ارزیابی مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم را از امروز 15 اسفند در سایت تلاوت سازمان دارالقرآن‌الکریم آغاز کرده و براساس فراخوان اعلام شده، ثبت نام تا پایان فروردین 92 ادامه خواهد داشت.

«استاد حفظ قرآن»، «حافظ ممتاز قرآن»، «حافظ کل قرآن»، «حافظ 20 جزء قرآن» و «حافظ 10 جزء قرآن» از جمله درجات اعطایی در این دوره از طرح اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم است که برای هر یک از این درجات، شرایطی نیز تعیین شده است.

هر ساله ثبت‌ نام از متقاضیان از اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شد که امسال با توجه به درخواست‌هایی که از حافظان قرآن به دبیرخانه ارسال شده بود و با تصویب شورای کارشناسی دبیرخانه ثبت نام و اجرای آزمون‌ها دو ماه زودتر یعنی از امروز 15 اسفند آغاز شده است و در پی آن زمان برگزاری آزمون مرحله اول که هر ساله تیرماه برگزار می‌شد نیز جمعه 20 اردیبهشت خواهد بود.

حفظ حداقل 10 جزء پیوسته قرآن کریم و داشتن تابعیت ایرانی از جمله شرایط عمومی ثبت نام است و متقاضیان برای شرکت در این طرح باید تصویر اول شناسنامه و تصویر عکس خود را با زمینه روشن را نیز ارسال کنند.

آزمون مرحله اول این طرح در بخش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم است که 80 درصد پرسش‌های این آزمون شامل ترجمه و مفاهیم قرآن بوده و 20 درصد پرسش‌ها نیز مربوط به حفظ قرآن است و ترجمه پیشنهادی هم ترجمه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی یا استاد آیتی است.

آزمون مرحله اول این طرح در سه رشته حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن برگزار خواهد شد، افرادی که در مرحله اول این آزمون شرکت می‌کنند حداقل باید حافظ 10 جزء قرآن باشند و پس از اعلام نتایج اولین مرحله آزمون‌ این طرح، افراد واجد شرایط باید استان‌ مورد نظر جهت شرکت در آزمون شفاهی را انتخاب و مجدداً در سایت ثبت نام و آمادگی خود را جهت شرکت اعلام کنند.

مرحله سوم طرح نیز پس از اعلام نتایج مرحله دوم و مرحله شفاهی برگزار خواهد شد، کسانی که به این مرحله راه می‌یابند حافظان کل قرآن هستند که امتیاز لازم جهت ورود به مرحله سوم را کسب کرده و با شرکت در آزمون مرحله سوم طرح که به صورت کتبی برگزار خواهد شد، به پرسش‌هایی درباره ترجمه و مفردات قرآن کریم پاسخ می‌دهند و مرحله چهارم طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن نیز در حوزه تفسیر خواهد بود و تمامی این مراحل در زمان‌بندی از پیش‌ تعیین شده اجرا خواهد شد.

دارندگان مدارک کارشناسی ارشد اللهیات، گرایش علوم قرآن و حدیث و سطح سه حوزه، رشته علوم قرآنی و تفسیر از آزمون‌های مرحله اول معاف هستند و دارندگان رتبه‌های اول تا سوم مسابقات کشوری و بین‌المللی نیز (جهت دریافت مدرک درجه 1، 2 و 3) و همچنین دارندگان مدرک حفظ مربوط به اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر (جهت دریافت مدرک درجه 3) از آزمون‌های مرحله دوم معاف هستند.

قبول‌شدگان در هر یک از مراحل آزمون دوره گذشته به شرط عدم درخواست ارتقای درجه، از شرکت مجدد در آن مرحله و مراحل پیش از آن معاف هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران