مستند «بی‌سرو سیمین» در آخرین مرحله تصویربرداری

مستند «بی‌سرو سیمین» در آخرین مرحله تصویربرداری

خبرگزاری تسنیم: هشتاد درصد از تصویربرداری مستند «بی‌سرو سیمین» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی سیدجواد میرهاشمی در شهرهای تهران، مازندران، اصفهان، لندن و... به پایان رسیده و بخش پایانی آن در شیراز مقابل دوربین می‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدجواد میرهاشمی کارگردان مستند «بی‌سرو سیمین» پیرامون موضوع این مستند گفت: این فیلم روایت زندگی سیمین دانشور داستان نویس معاصر ایران است. به اعتقاد من وی قابل بازگو کردن نیست و فیلمسازی که بخواهد سیمین دانشور را به مخاطب معرفی کند، باید چند وجه او اعم از استادی دانشگاه، داستان نویسی، زندگی با جلال آل احمد و خانه وی را مدنظر بگیرد.

وی افزود: آنقدر در زندگی سیمین دانشور سایه روشن وجود دارد که هر فیلمسازی چراغی را به سمتی بتاباند، اطلاعاتی را دریافت می‌کند. وی یک معدن گران‏بها است و هر کسی می‌تواند یک برداشت از او داشته باشد. به همین دلیل یک فیلم 50 یا 60 دقیقه‌ای نمی‌تواند گویای این شخصیت تاثیرگذار باشد.

میرهاشمی تصریح کرد: به عقیده من این تفکر که اگر از یک شخصیت فرهنگی فیلمی ساخته می‌شود نفر دوم نباید سراغ آن سوژه برود اشتباه است، شاید ساخت فیلم دوم فتح بابی برای سایر فیلمسازان شود تا از سایر جوانب سوژه‌ها را بررسی کنند. انسان شبیه به قلعه، سنگ و باران نیست که با یک بار فیلمسازی تمام شود بلکه اندیشهٔ او روز به روز پویا‌تر شده و در طول زمان و جغرافیای مکان این اندیشه‌ها تعویض می‌شود.

این مستندساز افزود: با دیدن این مستند مخاطب هر آنچه از سیمین دانشور به یاد داشته را کنار گذاشته و با بخش‌های جدیدتری از زندگی او آشنا می‌شود.

میرهاشمی در پایان گفت: تاکنون مصاحبه با محمود دولت آبادی، سیمین بهبهانی، جواد مجابی، محمدعلی سپانلو، دکتر قاسم‌زاده و... در 60 جلسه تصویربرداری صورت گرفته و گروه تولید در تدارک سفر به شیراز برای تصویربرداری 20 درصد باقیمانده این فیلم است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران