اصطلاحات بیگانه در گفت‌وگوهای روزمره و نامگذاری‌ها استفاده نشود

اصطلاحات بیگانه در گفت‌وگوهای روزمره و نامگذاری‌ها استفاده نشود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: اصطلاحات بیگانه در محاورات روزمره و نامگذاری‌های اماکن شخصی و عمومی نباید استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی خوی در سال 92 با تشریح دستور جلسه این شورا در آینده اظهار کرد: از جمله موضوعاتی که قرار است در سال 93 در جلسات شورای فرهنگ عمومی خوی به دقت مورد بررسی قرار بگیرد سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی است بویژه موضوعاتی که در ارتباط با رسالت های شورای فرهنگ عمومی درهمین زمینه است.

وی افزود: از جمله آسیب های اجتماعی جامعه ما استفاده از اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه هم در محاورات روزمره و هم در نامگذاری مغازه ها و شرکت ها و مراکز تجاری است.

شکوری گفت: باید در این زمینه مجموعه هایی که مرتبط هستند از قبیل  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، دایره اماکن نیروی انتظامی و شهرداری اقدامات لازم قانونی را به مرحله اجرا در آورند.

وی با اشاره به  آغاز سال جدید و تعطیلات نوروزی اظهار کرد: همه مجموعه هایی که در این زمینه مسئولیت دارند باید به نحو احسن در ارتباط با تعطیلات و مسافرت‌های نوروزی اقدامات لازم را جهت رفاه مردم انجام بدهند.
امام جمعه خوی بیان کرد: از جمله کارهایی که شورای فرهنگ عمومی خوی در سال آینده انجام می دهد برگزاری همایشی تحت عنوان آسیب های اجتماعی از دیدگاه آیات و روایات است.

در این جلسه با ارائه مقاله ای تحت عنوان بررسی ریشه‌های ربا در جامعه با توجه به 20 سوال مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی مصوب شد که اتاق اصناف، اداره اماکن نیروی انتظامی و شهرداری با هماهنگی سایر ادارات مرتبط جهت اصلاح اسامی خارجی از مغازه‌های این شهر اقدام کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon