طرح خانه تکانی شهری اردبیل تا نوروز ۹۳ ادامه دارد


طرح خانه تکانی شهری اردبیل تا نوروز 93 ادامه دارد

خبرگزاری تسنیم: شهردار اردبیل گفت: طرح خانه تکانی شهری که برای تمیزی و نظافت شهر اردبیل آغاز شده ‌تا نوروز سال ۹۳ ادامه دارد و در این مدت نیروهای خدماتی شهرداری به پاکسازی و نظافت فضای شهر اردبیل می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، صدیف بدری در آیین آغاز عملیات خانه تکانی شهری که با حضور فرماندار اردبیل، در محل بلوار سربازان گمنام امام زمان(عج) واقع در میدان بسیج برگزار شد، اظهار کرد: در 4 ورودی اصلی شهر اردبیل چادر های ویژه استقبال از میهمانان نوروزی برپا شده که در این چادر ها به مدت یک هفته از آغاز تعطیلات نوروزی با پذیرایی از میهمانان بروشورهای معرفی اماکن گردشگری و تاریخی اردبیل نیز در اختیار مسافران ورودی به شهر قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه پذیرایی از میهمانان با پخش آش دوغ و آب داغ در چادرهای واقع در 4 ورودی اصلی شهر از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده شهرداری در یک هفته اول عید نوروز به منظور استقبال از میهمانان نوروزی شهر اردبیل است، افزود: در لحظه تحویل سال نو در 4 ورودی اصلی شهر نیز بسته محتوی هدایای شهرداری اردبیل تقدیم نخستین مسافر ورودی به شهر می شود.

بدری با بیان اینکه طرح استقبال از بهار با به کارگیری تمام امکانات شهرداری از امروز در سطح شهر اردبیل آغاز می شود، تصریح کرد: این عملیات در راستای پاکسازی معابر شهری، معابر محلات شهر و با هدف پاکسازی 4 ورودی شهر اردبیل آغاز می شود.

شهردار اردبیل تأکید کرد: لکه گیری و چاله پرکنی معابر به ویژه معابر واقع در مسیر مسافران نوروزی شهر در طول اجرای این عملیات انجام می شود و در صورت مساعد بودن شرایط جوی نیز نسبت به خط کشی مسیرهای یاد شده و رنگ آمیزی جداول اقدام می کنیم.

بدری تصریح کرد: در عملیات استقبال از بهار و خانه تکانی شهری امسال کار پاکسازی در محدوده شهری توسط نیروها و تجهیزات شهرداری صورت گرفته و عملیات پاکسازی حاشیه جاده ها از نخاله در خارج از محدوده شهری به ویژه از 4 ورودی شهر تا پاسگاه های پلیس راه توسط نیروهای راه و شهرسازی صورت می گیرد.

وی جمع آوری زباله هایی نظیر پلاستیک و سایر نخاله های شهری در این محدوده را برعهده نیروهای شهرداری خواند و افزود: امیدواریم با اجرای این طرح با سیمای پاک شهر و آمادگی کامل به استقبال بهار و عید نوروز برویم.

شهردار اردبیل اجرای طرح خانه تکانی شهری تا آخرین روز سال را خاطرنشان کرد و گفت: برخی اقدامات نظیر رنگ آمیزی جداول و خط کشی معابر در روزهای آغازین سال 93 نیز ادامه می یابد.

فرماندار اردبیل نیز در این آیین اظهار کرد: سنت حسنه خانه تکانی از دیرباز در جامعه در بین شهروندان ما مرسوم بوده که عملیات خانه تکانی شهری نیز الهام گرفته از این سنت زیبا و دیرینه مردم ماست.

جواد زنجانی بیان کرد: درست زمانی که شهروندان با خانه تکانی و پاکسازی منازل خود، برای ورود به سال نو آماده می شوند، عملیات خانه تکانی و پاکسازی شهری که شهر در حکم خانه بزرگ همه شهروندان است توسط مجموعه شهرداری که متولی اصلی این خانه است، آغاز می شود.

وی تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر همه ساله در آستانه سال نو نسبت به اجرای این اقدام و سنت حسنه همت می گمارند و امروز ما نیز با نیت عرض خسته نباشید به تمامی زحمتکشان در اجرای این طرح در محل حاضر هستیم.

فرماندار اردبیل افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته انتظار می رود کار رفت و روب شهری و رنگ آمیزی جداول و خط کشی معابر در محدوده شهری و در ورودی های شهر تا پایان سال به اتمام رسیده و با همکاری شهرداری با شهری پاکیزه و زیبا به استقبال از میهمانان نوروزی برویم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon