کفاشیان: دولت حمایت نکند اصراری به ماندن کی‌روش نداریم

کفاشیان: دولت حمایت نکند اصراری به ماندن کی‌روش نداریم

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برگزاری اردوی آفریقای جنوبی و تمدید قرارداد کی‌روش با بودجه سال ۹۳ این فدراسیون ارتباط دارد.

علی کفاشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد شانس ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال 2019 اظهار داشت: به کسب میزبانی جام ملت‌ها امید بسیاری دارم. کشور ما پتانسیل بالایی در این زمینه دارد اما اراده دولت هم در این مورد شرط است چراکه اگر اراده دولت نباشد شانس ما برای میزبانی جام ملت‌ها کمرنگ می‌شود. پشتوانه میزبانی‌ ما حتماً باید دولت و مردم باشد و در نهایت پیگیری آن را فدراسیون انجام دهد.

وی افزود: با رایزنی‌های انجام شده به گرفتن این میزبانی امیدوارم. از 7 تا 16 اردیبهشت سال 93 گروه 7نفره‌ای از AFC برای بازدید از شهرهای ما به ایران خواهند آمد. جذابیت‌های کشور ما زیاد است، فقط باید آن را به‌خوبی عرضه کنیم تا آنها قبول کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اگر  برنامه ریزی خوبی انجام دهیم، میزبانی را خواهیم گرفت اما مهم این است که وقتی این گروه به ایران می‌آیند به آنها ثابت شود و باور کنند که همه در کشورمان دوست دارند و تلاش می‌کنند تا ما این میزبانی را کسب کنیم. خیلی اهمیت دارد که بتوانیم این احساس را به آنها منتقل کنیم.

کفاشیان یادآور شد: شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و کرمان گزینه‌های ما برای میزبانی جام ملت‌ها هستند.  شهر یزد هم مورد نظر ما بود اما به‌خاطر اینکه امکان دارد از نظر هتل امکانات خوبی نداشته باشد ممکن است در تهران 2 ورزشگاه آزادی و تختی را به این هیئت بازرسی معرفی کنیم و در واقع 6 شهر و 7 ورزشگاه داشته باشیم.

وی در مورد اینکه قرار بود اهواز هم میان شهرهای پیشنهادی باشد، گفت: اهواز به‌خاطر بحث شرایط آب و هوایی میان گزینه‌های‌مان نبود.

کفاشیان درباره شرایط نامساعد برخی ورزشگاه‌های ایران به‌ویژه در اصفهان  تأکید کرد: سعی می‌کنیم شرایط همه این ورزشگاه‌ها را تا آن زمان آماده کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به اینکه کارلوس کی‌روش بعد از جام جهانی در ایران ماندنی خواهد بود یا نه، اظهار داشت: هنوز نمی‌توانیم در مورد ماندن کی‌روش قضاوت کنیم، چراکه هم ما محدودیت‌هایی داریم و هم این مربی پیشنهادهای بهتری دارد و ما نمی‌توانیم وقتی در جای دیگر می‌تواند دستمزد بیشتری بگیرد، او را از حق و حقوقش محروم کنیم. ما هم شاید نتوانیم آن حقوق که در جاهای دیگر به این مربی پیشنهاد دادند، پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که 3 سال پیش قراردادمان را با کی‌روش بستیم بر مبنای دلار پایه هزار تومان بود و این رقم به 3 هزار تومان افزایش یافت و سبب شد سختی زیادی برای تأمین بودجه متحمل شویم و با مشکلات پیش رفتیم. اگر این مشکلات مالی برای سال آینده برطرف نشود طبیعی است که ما ترجیح بدهیم هزینه‌های‌مان را برای سال آینده کم کنیم و اصراری نداریم که از مربیان خیلی قوی استفاده کنیم.

کفاشیان عنوان کرد: اگر از طرف دولت و مجلس حمایت شویم و بتوانیم درآمدزایی کنیم، برای تمدید قرارداد کی‌روش تلاش می‌کنیم اما اگر چنین حمایتی نباشد ما نمی‌توانیم این مربی را از حقش محروم کنیم، وقتی جای دیگری به این مربی می‌گوید که ما به شما 10 می‌دهیم، دیگر اینکه ما به او بگوییم 5 می‌دهیم این درست نیست. 

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد جلسه روز پنج‌شنبه خود با کی‌روش تصریح کرد: برنامه‌های اردوهای تیم ملی را بررسی کردیم. کی‌روش هنوز در مورد دستیار ایرانی خود به نتیجه نرسیده و به همین دلیل در مورد دستیاران برزیلی که قرار است در اردوها به تیم ملی ملحق شوند هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم. همچنین در مورد اردوهای آفریقای جنوبی، اتریش و برزیل صحبت کردیم. جلسا‌ت‌مان با کی‌روش در هفته آینده هم ادامه دارد.

وی با منتفی دانستن حضور مربی استقلال به‌عنوان دستیار کی‌روش، به تسنیم گفت: مجید صالح مربی استقلال در لیگ است و ما نمی‌توانیم او را در این هفته‌های پایانی از تیمش جدا کنیم. کی‌روش هم اعلام کرد با توجه به اینکه این مربی دستیار قلعه‌نویی است و امکان دارد به کار این سرمربی و تیمش لطمه بخورد با این موضوع موافق نیست و اینکه کنار بازیکنان استقلال، مربی این تیم را هم بگیریم کار درستی ندانست.

کفاشیان یادآور شد: در مجموع کی‌روش برای مربی ایرانی به نتیجه نرسیده و فکر کنم  برای او رسیدن به گزینه خاصی سخت باشد. کی‌روش مربی‌ای را می‌خواهد که بتواند دائم با او در ارتباط باشد و روی این اصل هنوز نتوانسته فرد مورد نظرش را پیدا کند.

وی در مورد اینکه گفته شده پاسپورت یحیی گل‌محمدی برای همراهی تیم ملی گرفته شده، اظهار داشت: چه‌کسی پاسپورت او را گرفته است؟ شاید گرفته‌اند که پاسپورتش را تمدید کند! من از این موضوع خبر ندارم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری اردوی آفریقای جنوبی با حضور بازیکنان مورد نظر کی‌روش خاطرنشان کرد: آنهایی که بتوانند در اردو شرکت خواهند کرد اما مشکل ما در حال حاضر بحث بودجه است که اگر بودجه لازم به دستمان نرسد شاید به اردوی آفریقای جنوبی نرویم  اما اردوی اتریش و برزیل برگزار خواهد شد.

کفاشیان در واکنش به خبر سایت برزیلی مبنی بر بازی تیم ملی ایران با آتلتیکو مینیرو و کورینتیانس در اردوی برزیل گفت: از این موضوع خبر ندارم.

وی درباره احتمال افزایش بازی‌های تدارکاتی تیم ملی تصریح کرد: فعلاً خبری نیست، اگر بازی‌های‌مان کم نشود، اضافه نمی‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بازیکنان ایرانی شاغل در لیگهای عربی که قرار است به اردوی آفریقای جنوبی بیایند تأکید کرد: نکونام صحبت‌هایی را با باشگاهش انجام داده و خودش می‌تواند مشکلش را برای حضور در اردوی تیم ملی حل کند. تلاش می‌کنیم  بحث 2 بازیکن دیگر در قطر را هم حل کنیم اما مشکل بودجه برای تشکیل اردو وجود دارد.

کفاشیان درباره حضور رحمان رضایی در نشست روز گذشته با کی‌روش و احتمال پیوستن او به کادر فنی تیم ملی گفت: بحث کاری نبود بلکه رحمان رضایی دوست عزیزی خادم است و با او آمده بود.

وی در مورد وضعیت سرمربی تیم المپیک یادآور شد: وینگادا می‌آید و کارش را با تیم المپیک آغاز خواهد کرد.

کفاشیان درباره اینکه وینگادا سرمربی قطعی تیم المپیک است،  گفت: اگر دوشنبه که آمد، قرارداد را امضا کرد آن وقت سرمربی تیم المپیک است.

وی در واکنش به ادعای وینگادا مبنی بر همکاری با کی‌روش بعد از جام جهانی به تسنیم گفت: مگر کی‌روش بعد از جام جهانی هست؟! وینگادا از کجا این را می‌داند؟! هروقت تیم المپیک تشکیل شود شاید نفرات مشترکی بین دو تیم باشد اما به‌طور قطع کار وینگادا در این تیم جداگانه خواهد بود.

کفاشیان درباره تیمی که به بازی‌های آسیایی اینچئون خواهد رفت، اظهار داشت: همان تیم زیر 22 سال به این مسابقات می‌رود اما با کادر فنی تیم مشورت خواهیم کرد تا در صورت نیاز برای کسب مدال اگر لازم باشد 2، 3 بازیکن بزرگسال هم به این تیم ملحق شوند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه رؤیای 40ساله حضور فوتبال ایران در المپیک محقق خواهد شد یا نه به تسنیم گفت: همه تلاشمان را می‌کنیم که تیم به المپیک برود. ما اینجا نشسته‌ایم که تیم به المپیک برود.

کفاشیان در مورد شایعه توافق کی‌روش برای استفاده از برندی متفاوت با تیم ایران در جام جهانی گفت: کی‌روش نمی‌تواند با برند دیگری قرارداد ببندد. او می‌تواند کت و شلوار و کلاه بگذارد و البسه رسمی جداگانه‌ای بپوشد اما به هیچ عنوان نمی‌تواند لباس ورزشی برند دیگری را بپوشد چراکه اسپانسر پیراهن تیم ملی مشخص است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon