کاهش تأثیرات بحران‌های جهانی نتیجه عمل اقتصاد مقاومتی است

کاهش تأثیرات بحران‌های جهانی نتیجه عمل اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: کاهش تأثیرپذیری اقتصاد ایران از بحران های جهانی پیامد اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه اول نماز جمعه خوی اظهار کرد: یکی از رسالت های مردم  در ارتباط با اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی مقابله و مبارزه با اسراف در تمامی شئون زندگی است.

وی گفت: از دیدگاه روایات حرام خواری، تجاوز از حد معمول در تمامی کارها، به ناحق مصرف کردن ثروت، زیاده روی در خوردن و آشامیدن و انباشتن ثروت از جمله مصادیق اسراف است.

سیره حضرت فاطمه(س) الگو برای بشریت است

خطیب جمعه خوی با تسلیت ایام فاطمیه اول افزود: تمامی لحظه های عمر کوتاه حضرت فاطمه الگو و درس زندگی برای بشریت بویژه زنان و مردان مسلمان است.

وی بیان کرد: عبادت و بندگی خدا، حمایت از رسولخدا(ص)، دفاع از ولایت امیرمؤمنان(ع)، تبیین احکام و معارف الهی، احتجاج با هیئت حاکمه در راستای استیفای حقوق خویش، تربیت کردن فرزندان تاریخ ساز، مبارزه با بی عدالتی، حمایت از حقوق مردم از ویژگی های سیره عملی آن بزرگوار بود.

شکوری اظهار کرد: از امام عسگری(ع) نقل شده که فرموده اند ما حجتهای خدا بر مردم هستیم و مادرم فاطمه حجت برای ماست.

انگیزه ها و ویژگی های اقتصاد مقاومتی از دیدگاه رهبری

عضو شورای مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در اجتماع صدها نفر از مسئولان کشوری نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری چهار انگیزه اصلی اعلان سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی را یعنی ظرفیـتهای فـراوان مـادی و مـعنـوی کـشـور، ضـرورت حـل مـشـکـلات مـوجـود کـشـور، مقابله بـا جنگ تمـام عـیار اقتـصادی دشمـنان، ضرورت کاهش تأثیرپذیری از بحران های جهانی بیان فرمودند و در ادامه مؤلفه ها و ویژگی های اقتصاد مقاومتی را به ترتیب زیر مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: ایجاد تحرک و پویایی در اقتصاد کشور، مـقاومـت در بـرابر عـوامل تـهدیـد زا، تکیه کـردن  بر ظـرفـیت های داخـلی، روی کرد و مـدیریـت جهادی، مــردم مـحــوری، امنیت اقلام راهبردی و اساسی،کـاهـش وابـستـگی بـه نـفـت، اصلاح کـردن الگـوی مصـرف، مبارزه با فـساد، دانــش مـحـوری از دیگر محورهای برجسته سخنان رهبری است.

پرهیزکارترین مردم از دیدگاه اهل بیت(ع)

حجت الاسلام شکوری با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در روایات اهل بیت(ع) در زمینه تقوی مطرح شده بیان ویژگی های با تقواترین مردم است که بر اساس مفاد چندین روایت حق گویی ولو بر زیان بر علیه خود، عمل کردن به واجبات، توکل کردن بر خداوند احدیت از جمله ویژگی های انسان با تقواتر است که رسولخدا(ص) فرمود:اِعْمَلْ بِفَرائِضِ اللهِ تَکُنْ أَتْـقَی النّاسِ به واجبات خدا عمل کن تا با تقواترین مردم باشـی.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon