قمی‌ها و طلاب حوزه علمیه حمایت خود را از مردم مظلوم بحرین اعلام کردند


قمی‌ها و طلاب حوزه علمیه حمایت خود را از مردم مظلوم بحرین اعلام کردند

خبرگزاری تسنیم: راهپیمایی پرشور مردم قم و طلاب حوزه علمیه قم در اعتراض به ادامه اشغال نظامی بحرین، امروز در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مردم قم و طلاب حوزه علمیه قم امروز پس از خطبه های نماز جمعه، در راهپیمایی مردمی حمایت از حقوق ملت بحرین که به مناسبت سومین سالگرد اشغال نظامی بحرین توسط آل سعود برگزار شد، شرکت کردند و فریاد برائت از جنایات آل سعود و آل خلیفه را سر دادند.

در بیانیه صادره از سوی راهپیمایان امروز قم آمده است: بیش از سه سال است که مردم مظلوم بحرین، همگام با دیگر ملل بیدار شده منطقه، ندای آزادی سر داده و خواستار حداقل حقوق شهروندی خود شده‌اند اما رژیم حاکم بر این کشور، نه تنها به ندای مسالمت جوی مردم این کشورپاسخ مثبت نداده و نمی‌دهد بلکه با خشونت هر چه تمام تر آنان را سرکوب کرده و می‌کند.

مردم و طلاب خشمگین حوزه علمیه اظهار کردند: نتیجه 1123 روز مقاومت مردم مظلوم بحرین، شهادت ده‌ها زن و مرد و کودک، زندانی شدن صدها نفر از رهبران و مردم عادی، شکنجه شدن و هتک حرمت زنان و مردان، اخراج شیعیان از محل کار تخریب مساجد و اماکن مقدس، سلب تابعیت شهروندان و تحمل انواع مشکلات و مصائب بوده است.

در ادامه این بیانیه با اعتراض شدید به انحلال شورای اسلامی علمای بحرین، تصریح شده است: این شورا به حل و فصل امور مذهبی بحرین می‌پردازد و در راس آن آیت الله شیخ عیسی قاسم است که خورشیدی درخشان در آسمان بحرین است و ما اقدام جنون آمیز رژیم آل خلیفه را در تعطیلی این شورا محکوم می‌کنیم.

مردم و علمای حوزه علمیه قم همچنین در پایان راهپیمایی امروز خود خواستار آزادی علما و مردم زندانی شده در بحرین و جلوگیری از نقض حقوق قانونی و شهروندی مردم مسلمان بحرین و پایان اشغال نظامی بحرین توسط آل سعود شدند.

انتهای پیام

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon