کرانچار: عید نوروز و استقبال از آن از عید ما مسیحی‌ها زیباتر است

کرانچار: عید نوروز و استقبال از آن از عید ما مسیحی‌ها زیباتر است

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: عید نوروز و کریسمس شباهت‌هایی به یکدیگر دارد اما استقبال ایرانی‌ها از سال نو بسیار زیباتر از استقبال ما مسیحی‌هاست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، زلاتکو کرانچار سرمربی کروات سپاهان که سابقه چند سال حضور در ایران را دارد، هنوز نتوانسته عید نوروز و نو شدن سال در ایران را تجربه کند، با این حال او امسال این عید را از نزدیک تجربه خواهد کرد و هنگام تحویل سال هم مانند ایرانی‌ها عید نوروز را جشن می‌گیرد.

زلاتکو کرانچار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط سپاهان، وضعیت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، عید نوروز 93، تیم ملی ایران و مسائل مربوط به آن صحبت کرد:

تسنیم: از لیگ قهرمانان آسیا صحبت کنید که سپاهان اکنون با یک شکست و یک پیروزی رقابت‌ها را دنبال می‌کند و شاید اگر برابر الهلال به پیروزی نمی‌رسیدید کارتان خیلی سخت می‌شد.

همانطور که در سؤال‌تان هم مطرح شد پیروزی برابر الهلال بسیار مهم بود. با این پیروزی ما دوباره به رقابت برگشتیم و شانس خودمان را برای صعود به مرحله بعدی افزایش دادیم. اگر بتوانیم الاهلی امارات را هم در دیدار روز چهارشنبه شکست دهیم مسیر را برای رسیدن به دور دوم لیگ قهرمانان آسیا باز می‌کنیم.

تسنیم: درباره وضعیت الاهلی و شرایطی که این تیم برای رویارویی با شما دارد باخبر هستید و این تیم را به خوبی آنالیز کرده‌اید؟

الاهلی تیم بسیار خوبی است. آنها در ریاض و در بازی خارج از خانه خود برابر الهلال بازی خوبی انجام دادند و با این تیم مساوی کردند. وقتی توانستند این نتیجه را مقابل الهلال کسب کنند و حتی در خانه برابر تیم السد مساوی کرده‌اند یعنی آنها تیم خوبی دارند. آنها را به خوبی آنالیز کرده‌ایم، از کیفیت آنها با خبر هستیم و طبیعتاً باید به بازیکنان تیم‌مان تذکرات لازم را گوشزد کنیم. باید تمام جوانب را در نظر بگیریم و امیدوارم با بازی خوب از سوی بازیکنان و اجرای تمام برنامه‌های تاکتیکی برابر الاهلی به پیروزی برسیم و نتیجه لازم را کسب کنیم.

تسنیم: تیم‌تان اکنون به خوبی هماهنگ شده و از عملکرد بازیکنان راضی هستید یا همچنان نیاز به زمان بیشتری دارید تا بازیکنانی چون نویدکیا و سوکای که در چند بازی اخیر به تیم اضافه شده‌اند با تیم هماهنگ شوند؟

برای دیدار با الاهلی تمرینات متعددی انجام دادیم و همه چیز را در نظر گرفتیم تا تیم هماهنگی لازم را داشته باشد. درباره سوکای هم باید بگویم او بسیار قدرتمند است. او در بازی با الهلال نه تنها با گلی که زد، بلکه با خواستی که داشت و نحوه بازی کردنش در طول مسابقه نشان داد که به فرم ایده‌آل خود نزدیک شده است. محرم نویدکیا هم مانند سوکای تلاش خود را نشان داد و او هم به فرم ایده‌آلش نزدیک می‌شود.

تسنیم: با توجه به وضعیت نویدکیا از این بازیکن در دیدار با الاهلی استفاده خواهید کرد؟

محرم در بازی با الهلال دچار مشکلاتی شد. باید عواقب چنین دیدارهای سنگینی را برای این بازیکن در نظر بگیریم. هم محرم و هم سوکای بازیکنانی هستند که می‌توانند به تیم سود برسانند اما برای بازی کردن آنها در روز بازی تصمیم می‌گیریم و نمی‌توانم درباره ترکیب تیم چیزی بگویم.

تسنیم: با توجه به شرایط موجود چقدر برای تیم‌تان شانس صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا را قائل هستید؟

بعد از بازی با الاهلی و مشخص شدن نتایج تازه می‌توانم ارزیابی در این خصوص داشته باشم اما مطمئناً پیروزی ما برابر الاهلی می‌تواند کمک زیادی به ما کند تا شانس‌مان را برای صعود به مرحله بعدی افزایش دهیم. بازی با الهلال یک مسیر را برای ما باز کرده و حق نداریم این فرصت را از دست بدهیم.

تسنیم: این دیدار آخرین بازی سپاهان در سال 92 خواهد بود. بدون در نظر گرفتن نتیجه این دیدار از خاطرات خوب و بدی که در این سال برای‌تان اتفاق افتاد صحبت کنید.

اگر به طور کلی به این موضوع نگاه کنم ما تا به الان سال موفقی را پشت سر گذاشتیم. هنوز برای قهرمانی در لیگ برتر در رقابت هستیم و در لیگ قهرمانان آسیا هم در شرایط خوبی به سر می‌بریم تا از گروه‌مان صعود کنیم. البته سالی بود که خاطراتی بدی هم داشتیم و باید بگویم آغاز لیگ برای ما اصلاً خوب نبود اما در کل از سال 92 راضی هستم.

تسنیم: اولین سالی است که عید نوروز را در ایران خواهید بود و جشن ایرانی‌ها را برای عید از نزدیک تماشا می‌کنید. چقدر با رسم ایرانی‌ها آشنایی دارید؟

7 سین معروف ایرانی را می‌دانم و امسال در کنار 7 سین عید نوروز را جشن می‌گیرم. می‌توانم بگویم عید نوروز شما شباهت‌هایی به مراسم شب عید ما مسیحی‌ها و همان کریسمس دارد. البته استقبال ایرانی‌ها از سال نو بسیار زیباتر از استقبال ما مسیحی‌هاست. اینکه در عید نوروز به هم دیگر عیدی می‌دهید، خانواده‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند و روزهای متعددی با یکدیگر رفت‌وآمد می‌کنید واقعاً زیباست.

تسنیم: خودتان هم با رسم ایرانی‌ها پیش می‌روید و به کسی عیدی می‌دهید؟

قطعاً عیدی خواهم داد. در کل سال این کار را انجام می‌دهم اما امسال می‌خواهم در عید نوروز هم عیدی بدهم.

تسنیم: عیدی‌تان چیست؟

عیدی‌هایی که می‌دهم معمولاً لباس یا پول است. حتی می‌توانم گوشتی قربانی و بین نفرات تقسیم کنم.

تسنیم: برای هواداران سپاهان هم عیدی خواهید داد؟

مهمترین مسئله‌ای که اکنون پیش رو داریم دیدار با الاهلی است که باید در این دیدار برنده باشیم و فکر نمی‌کنم عیدی زیباتری از این برای هواداران سپاهان وجود داشته باشد. امیدوارم برابر الاهلی به پیروزی برسیم و این برد را به عنوان عیدی به هواداران هدیه کنم.

تسنیم: چه آرزویی برای سال 93 دارید و دوست دارید در سال جدید ایرانی به چه چیزی دست پیدا کنید؟

پیش از هر چیز باید برای خودم، اطرافیانم و همه‌ مردم آرزوی سلامتی داشته باشم. بعد از سلامتی هم موفقیت در فوتبال و ورزش را برای خودم آرزو می‌کنم.

تسنیم: تیم ملی ایران در سال 93 به جام جهانی می‌رود. برای موفقیت تیم ملی در برزیل دعا می‌کنید؟

طبیعتاً برای تیم ملی در طول مسابقات جام جهانی آروزی موفقیت و پیروزی دارم. امیدوارم تیم ملی ایران بتواند به دور دوم جام جهانی صعود کند.

تسنیم: به نظرتان صعود ایران به دور دوم جام جهانی امکان پذیر است؟

به اعتقاد من امکان‌پذیر است. البته باید شرایط هم فراهم شود. ایران به لحاظ بازیکنی و تیمی صاحب کیفیت بالایی است و می‌تواند به دور دوم صعود کند. این موضوع را کسی نمی‌تواند قول بدهد اما با توجه به کیفیت تیم ایران امکان‌پذیر است.

تسنیم: درباره اختلاف نظر شما و کادرفنی تیم ملی هم صحبت کنیم. گفته می‌شد باشگاه سپاهان برای حضور بازیکنان ملی‌پوشش در اردوی آفریقای جنوبی تیم ملی موافقت کرده که این موضوع ناراحتی شما را هم به همراه داشت اما خلیلیان، مدیرعامل باشگاه‌تان این موضوع را تکذیب کرد.

قطعاً همینطور است و هنوز چیزی را قطعی نکرده‌ایم. در حال حاضر به صورت رسمی چیزی به ما اعلام نشده و هنوز اطلاع رسمی و مکتوب از فدراسیون دریافت نکرده‌ایم که بازیکنان‌مان را در اردوی آفریقای جنوبی به تیم ملی بدهیم. حتی در صورتی که ما درخواست مکتوب از فدراسیون دریافت کنیم، من روی عقیده‌ام هستم و به آن اصرار می‌کنم، چون اگر باشگاه‌ها بدون بازیکنان ملی‌پوش خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند مطمئناً ضرر خواهند کرد. نه تنها فقط سپاهان بلکه هر 4 تیم بدون بازیکنان ملی‌پوش خود در لیگ قهرمانان آسیا زیان می‌بینند.

تسنیم: پس همچنان مخالف هستید...

اگر به طور کلی به این مسئله نگاه کنیم سپاهان، استقلال، تراکتورسازی و فولاد خوزستان قرار است از آبروی فوتبال ایران در آسیا دفاع کنند و برای اینکه از آبروی فوتبال ایران دفاع کنند باید با کامل‌ترین تیم خود راهی مسابقات شوند. البته اگر باشگاه با حضور بازیکنان در اردوی آفریقای جنوبی موافقت کند مسلماً کاری از دست من ساخته نیست اما بعد از آن هم نباید انتظار داشت که این 4 باشگاه در لیگ قهرمان آسیا نتیجه خوبی کسب کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon