ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای ترویج سبک زندگی فاطمی و علوی


ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای ترویج سبک زندگی فاطمی و علوی

خبرگزاری تسنیم : مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: ادب دینی و نزاکت اسلامی و شعور شیعی حکم می‌کند که در هنگام شهادت ائمه اطهار، شیعیان از شادی‌های خود صرف نظر کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین بهشتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار کرد: صدها سال ارتباط معنوی مردم و شیعیان با اهل بیت پیامبر(ص)،  شاخصه برجسته‌ای برای آنان ایجاد کرده که در حزن ائمه اطهار اندوهناک و در شادی آن ها خوشحال باشند و ادب دینی و نزاکت اسلامی و شعور شیعی حکم می‌کند که در هنگام شهادت ائمه اطهار، شیعیان از شادی‌های خود صرف نظر کنند.

وی به تقارن ایام شهادت حضرت زهرا(س) و نوروز اشاره کرد و افزود: این بهترین فرصت است که سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) که در اصل شیعه با سبک فاطمی و علوی شناخته می‌شود، در جامعه تبیین و به آن عمل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به عظمت و شأن والای حضرت زهرا(س) تصریح کرد: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که اگر همه خوبی‌های عالم به صورت یک شخص مجسّم شود، او کسی جز فاطمه نیست، همانا دخترم فاطمه بهترین مردم از نظر عنصر، شرافت و کرامت روی زمین است.

وی با تاکید بر حفظ قداست عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) از نظر اشعار، نوع عزاداری و ادبیات آئینی بیان کرد: باید از تمام ظرفیت برای ترویج سبک زندگی فاطمی و علوی استفاده کنیم و اگر مردم را متذکر زمان و مناسبت‌های اسلامی آن کنیم که ریشه در دیانت آنها دارد، نتایج مطلوبی در بردارد ولی برخی افراد که دین بادآورده‌ای دارند و دین شان بر اساس بصیرت و اعتقاد راسخ نیست، ممکن است در این زمینه شبه ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام بهشتی نژاد با اشاره به رسوخ آرمان های دینی در تمام سلول های شیعیان واقعی افزود: مراقبت کردن و ارج نهادن و حرمت نگه داشتن ایام برای همگان لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز امسال که در ایام فاطمیه قرار گرفته است افراد متدین  و جامعه مذهبی حریم دین را نمی شکنند و متاسفانه برخی افراد هم در اثر غفلت و یا ضعف ایمان و ادب کم دینی، رعایت حرمت ایم شهادت را بر نمی‌تابند و فضای جامعه را ناپسند می‌کنند البته صله ارحام و دید و بازدیدها در ایام نوروز باید با ضابطه اسلامی برگزار شود تا قداست ایام حفظ شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در بحث نوروز اقدامات جدّی برای میهمانان نوروزی نمی‌شود و به نظر می‌رسد که دغدغه این است که فقط از میهمانان پذیرایی شود، مانند طرح سلامت که البته طرح بسیار خوبی است ولی سلامت معنوی هم مورد اهمیت است.

وی بیان کرد: در ایام نوروز امسال که مصادف با شهادت حضرت زهرا(س) است، باید مسافران با ورود به شهر و استان اصفهان با فضای معنوی و منضبط الهی و متناسب با ایام شهادت روبه‌رور شوند تا بدون کمترین غبار نفسانی، آلودگی غیر اسلامی در شهر ایجاد نشود.

حجت الاسلام بهشتی نژاد با بیان این‌که بر اساس پیش بینی‌ها در نوروز امسال حدود 3 میلیون نفر به اصفهان سفر می‌کنند، اظهار کرد: نهادهای اجرایی و فرهنگی باید از این فرصت برای تقویت معنویت، تفریحات سالم برای مردم و مسافران،  بدون وارد شدن کوچکترین خدشه به مقدسات اسلامی استفاده کنند.

وی بر فضا سازی و تقویت عوامل فرهنگی مذهبی در مساجد بین راهی تاکید کرد و گفت: شبکه روحانیت باید با آگاه سازی و توجه دادن عموم با متانت راهنمای همگان باشند.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon