شورای عالی انقلاب فرهنگی از مستند «ستارگان شرق» تقدیر کرد

شورای عالی انقلاب فرهنگی از مستند «ستارگان شرق» تقدیر کرد

خبرگزاری تسنیم: محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی با حضور کلیه مسئولان فرهنگی و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از مستند ستارگان شرق به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا قربان نژاد تقدیر کرد.

رضا قربان‌نژاد تهیه کننده مستند «ستارگان شرق» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،  گفت: هدف ما از ادامه دادن مراحل ساخت و تولید مستند «ستارگان شرق» که به معرفی مشاهیر و دانشمندان ایران اسلامی می‌پردازد، بسط و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی، زبان فارسی و حمایت از آن است.

وی ادامه داد: با توجه به توصیه‌های موکد رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بسط زبان فارسی و معرفی مشاهیر و بزرگان ایرانی که در تکوین و تبیین علوم مختلف نقش آفرینی کرده‌اند، رسانه ملی باید از این گونه برنامه‌ها و ادامه یافتن ساخت‌شان حمایت کند.

در این جلسه که عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما نیز حضور داشت، محمدمهدی زاهدی توجه مستند «ستارگان شرق» به معرفی مشاهیری چون خوارزمی، بوعلی سینا، فارابی، خیام، خواجوی کرمانی، نظامی گنجوی و... را ستوده و نگرش این تهیه کننده این مستند را به تحقیق و پیدا نمودن نسخه‌های خطی این دانشمندان و همچنین مصاحبه با اساتید دانشگاه‌های ژاپن، فرانسه، قزاقستان و بوسنی را که در خصوص این بزرگان تحقیقات فراوانی انجام داده‌اند اقدامی در خور تقدیر دانست.

قربان‌نژاد تهیه کننده مجموعه مستند «ستارگان شرق» گفت: امیدواریم در سال جدید با موافقت و حمایت‌های مدیر محترم شبکه سه سیما سری جدید این مستند که به نقش زبان و ادبیات فارسی و تاثیر فرهنگی ایران اسلامی بر کشور مجارستان به عنوان دروازه اروپا می‌پردازد، تولید کنیم. در این قسمت‌ها همچنین زندگینامه پوریای ولی، میرسیدعلی همدانی و رودکی را در کشورهای ازبکستان و تاجیکستان به تصویر بکشیم و بالطبع مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این راستا مشوق خوبی برای ما خواهد بود. همچنین امیدواریم در این زمینه همانند گذشته از پشتیبانی مدیر محترم شبکه سه سیما و مدیران رسان ملی برخوردار باشیم.

مجموعه مستند «ستارگان شرق» کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه سه سیماست که در 25 قسمت 27 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی و کارگردانی رضا قربان نژاد در سال 92 روزهای پنجشنبه  از شبکه سه سیما به پخش رسید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران