اجرای ۱۶ سفره هفت سین در شهر کرمان


اجرای 16 سفره هفت سین در شهر کرمان

خبرگزاری تسنیم: شهردار کرمان از اجرای ۱۶ سفره هفت سین به مناسبت عید نوروز در قسمت‌های مختلف شهر کرمان خبر داد و گفت: در تمامی سفره‌های هفت سین نمادهای ایام فاطمیه نصب شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، ابوالقاسم سیف‌الهی بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با آرزوی سالی سرشار از سلامتی و سربلندی برای شهروندان، اظهار کرد: همانطور که مردم برای سال جدید اقدام به خانه تکانی می‌کنند، شهرداری نیز برای استقبال از نوروز و میهمانان نوروزی اقدام به  تنظیف و زیباسازی شهر کرده است.

وی با اشاره به نزولات آسمانی در زمستان امسال و بارش‌های بهاری در هفته گذشته، گفت: اگر چه این بارندگی‌ها تاخیرهایی در اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی ایجاد کرد، ولی پرسنل شهرداری با تلاش مضاعف خود و خدمت رسانی شبانه روزی، در حال اتمام برخی از پروژه‌ها و آماده کردن شهر برای نوروز هستند.

شهردار کرمان با بیان اینکه هر ساله ستاد تسهیلات نوروزی به ریاست استاندار در  کرمان تشکیل می‌شود، افزود: شهرداری کرمان عضو این ستاد است که وظیفه انجام اقدامات مختلف از جمله آماده سازی تعدادی از پارک‌ها برای اسکان مسافران نوروزی را بر عهده دارد.

سیف‌الهی تصریح کرد: در این راستا پنج پارک مسافر، مادر، شهید باهنر، شورا و پردیسان قائم به امکانات رفاهی و امنیتی شامل سرویس بهداشتی، نمازخانه، سکوهای اسکان، وسایل تندرستی، وسایل بازی و کیوسک نیروی انتظامی مجهز شده‌اند.

اجرای فضای سبز میدان گنجعلی‌خان با اقتباس از طرح قالی کرمانی

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در بافت قدیم شهر کرمان در حال انجام است، از بهسازی، زیباسازی و نورپردازی میادین توحید و شهدا خبر داد و گفت: مبلمان میدان گنجعلی‌خان نیز در حال تغییر است و گل‌آرایی و اجرای فضای سبز آن نیز با اقتباس از طرح‌های قالی اصیل کرمانی در حال اجراست.

شهردار کرمان تصریح کرد: با توجه به اینکه محدوده میدان توحید، مجموعه بازار و میدان شهدا مسیر گردشگری مسافران نوروزی است، اقدامات ویژه‌ای توسط شهرداری در این محدوده در حال انجام است.

سیف‌الهی با اشاره به اینکه تقاطع ابوذر از شب گذشته به بهره‌برداری رسیده و سه لوپ آن زیر بار ترافیکی رفته است، گفت: عملیات نورپردازی روگذر چهارراه کوثر و زیرگذر ابوذر نیز انجام  شده است.

جمع‌آوری 1500 تن زباله در شب عید در شهر کرمان

وی به فعال شدن طرح 137 جهت پاکسازی و تنظیف محله‌های سطح شهر اشاره و تصریح کرد : در روزهای عادی، روزانه 350 تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که این میزان با توجه به روزهای پایانی سال، در حال حاضر به بیش از 600 تن رسیده و پیش‌بینی می‌شود در پنج شنبه، 29 اسفندماه به 1500 تن برسد.

شهردار کرمان افزود: سازمان خدمات موتوری شهرداری با پیش‌بینی تجهیزات تعمیراتی و جرثقیل در کنار تشکیلات ایران خودرو، به کمک میهمانان نوروزی می‌رود و در شرایط نیاز و خراب شدن خودروهای مسافران،  نسبت به تعمیرات و رفع مشکل آنها اقدام می کند.

سیف‌الهی خاطرنشان کرد: مرکز ارتباطات مردمی شهرداری (مرکز 137‌) آماده دریافت نقطه نظرات، پیشنهادات و مشکلات شهروندان و مسافران است.

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری در کنار اکیپ‌های راهنمایی و رانندگی و هلال احمر در ورودی‌های شهر اقدام به پذیرایی و راهنمایی میهمانان نوروزی می‌کنند، تصریح کرد: توسط سازمان فن‌آوری و اطلاعات شهرداری در ورودی‌های شهر پیام کوتاه خیر مقدم به گوشی همراه مسافران نوروزی ارسال می‌شود و آنها  نیز می‌توانند با روشن کردن بلوتوث گوشی خود، نقشه و اطلاعات شهر کرمان را دریافت کنند.

برپایی تورهای گردشگری یک روزه در کرمان

شهردار کرمان با تاکید بر اینکه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اقدام به برپایی تورهای گردشگری کرده است، هدف از این اقدام را بازدید و آشنایی میهمانان نوروزی با آثار تاریخی و مراکز خرید شهر کرمان در ایام نوروز عنوان کرد و گفت: 16 سفره هفت سین در نقاط مختلف شهر کرمان نصب شده است.

وی با اشاره به همزمان شدن ایام فاطمیه با ایام نوروز امسال، تصریح کرد: در همین راستا پرچم‌های سبز، مشکی و جمهوری اسلامی در تقاطع‌های غیر هم سطح شهر نصب شده است.

پرده‌خوانی و شاهنامه‌خوانی در پارک‌های کرمان

شهردار کرمان اظهار کرد: در سال‌های گذشته اجرای  تئاترهای خیابانی یکی دیگر از اقدامات فرهنگی شهرداری بود که این برنامه‌ها در ایام نوروز امسال به پرده‌خوانی و شاهنامه‌خوانی تبدیل شده‌اند.

سیف‌الهی به بهسازی و نوسازی سرویس‌های بهداشتی داخل پارک‌ها  نیز اشاره کرد و گفت: برای رفاه حال شهروندان و میهمانان، در پارک‌ها با نصب تابلو مسیر سرویس‌های بهداشتی مشخص شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon