خانه پروین اعتصامی به استقبال گردشگران نوروزی رفت

خانه پروین اعتصامی به استقبال گردشگران نوروزی رفت

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: نمایشگاه آثار نقاشی سنتی روی چوب، شیشه و فلز در خانه پروین اعتصامی تبریز همزمان با آغاز سفرهای نوروزی گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز به نقل از روابط عمومی کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی،  فرزین حق‌پرست در آئین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه با نمایش آثاری از نقاشی سنتی روی چوب، شیشه و فلز خانم مینو جهانگیری گشایش یافته و تا 15 فروردین برپاست.

وی هنر را زبان روح انسان توصیف کرد و گفت: آثار هنری و صنایع دستی همچون آثار این مجموعه نقاشی سنتی روی چوب حرف و احساس هنرمند را به خوبی بیان می‌‌کنند.

حق‌پرست با تاکید بر اینکه آذربایجان‌شرقی و تبریز با هزاران سال پیشینه، مهد فرهنگ و هنر در کشور است، اظهار کرد: برنامه‌هایی برای آسیب شناسی صنایع دستی داریم تا ظرفیت‌های موجود در این عرصه به خوبی شناسایی شده و منطقه را به جایگاه اصلی خود برساند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی اظهار امیدواری کرد با همکاری هنرمندان صنایع دستی و تدبیر و  تصمیم جدید مدیران صنایع دستی آذربایجان‌شرقی به جایگاه شایسته خود دست یابد.

حق پرست با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی در خانه پروین اعتصامی اظهار کرد: سه عرصه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید با هم رشد کنند و عجین باشند.

وی برگزاری نمایشگاه آثار صنایع دستی در خانه های تاریخی با محور گردشگری را رویکردی برای آشتی هر چه بیشتر این سه حوزه با یکدیگر عنوان کرد.

 نمایشگاه نمایشگاه آثار نقاشی روی شیشه، چوب و فلز آثار خانم مینو جهانگیری همزمان با آغاز سفرهای نوروزی، از 27 اسفند در خانه پروین اعتصامی گشایش یافته و تا 15 فروردین آماده بازدید علاقه مندان و هنردوستان است.

خانه پروین اعتصامی در خیابان فارابی شمالی(چایکنار)، پائین تر از شهرداری منطقه یک، کوچه پروین اعتصامی قرار دارد.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon