باقری: در سال ۹۲ به آن دنیا رفتم و برگشتم؛ بهترین عیدی‌ام را از خدا گرفتم

باقری: در سال 92 به آن دنیا رفتم و برگشتم؛ بهترین عیدی‌ام را از خدا گرفتم

خبرگزاری تسنیم: سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان گفت:‌ بهترین عیدی‌ام را ۶ ماه پیش از خداوند گرفتم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کوروش باقری یکی از موفق‌ترین مربیان سال 92 ورزش ایران بود که با وجود بیماری توانست بار دیگر تیم ملی وزنه‌برداری ایران را برای دومین بار به سکوی سومی جهان برساند. باقری هرچند با یک تیم نه چندان کامل راهی مسابقات شد اما با وجود استفاده از نفرات جوان توانست مقام سوم جهان را از آن خود کند. 

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان پس از مسابقات جهانی عطای کار در این رشته را به لقایش بخشید و برای همیشه از دنیای وزنه‌برداری خداحافظی کرد. در روزهای آغاز سال 93 گفت‌و‌گویی متفاوت و نوروزی با کوروش باقری انجام دادیم که از نظرتان می‌گذرد:

*تسنیم: سال 92 برای شما چگونه گذشت؟

سال 92 برای من پر فراز و نشیب و پرکار بود. شرایط جدیدی برایم پیش آمد اما آنچه مهم است اینکه به نتیجه دلخواه رسیدیم و از نظر خودم سربلند و موفق از آزمون‌ها بیرون آمدم. در مهرماه یک سر به آن دنیا رفتم و برگشتم و این تجربه سخت و جدیدی برای من بود که از لحاظ جسمانی روی من تاثیرات منفی زیادی گذاشت اما از لحاظ روانی مثبت بود، از نظر من نیمه پر لیوان مهم است که خدا لطفش را شامل حال من کرد و حالا زنده هستم.

*تسنیم: بهترین لحظه سال 92 برای شما کدام بود؟

همان لحظه‌ای بود که کاپ مقام سومی تیم ایران در مسابقات جهانی را گرفتم. اگرچه یک‌بار دیگر نیز آن را کسب کرده بودیم اما این یکی از لحظات خوب و فراموش نشدنی سال 92 بود. 

*تسنیم: و بدترین لحظه سال گذشته؟

زمانی بود که در بیمارستان، دنیا برای من زیر و رو شد و راهی اورژانس شدم. در بامداد اول مهر شرایط بدی را گذراندم و این موضوع بیشتر از اینکه برای من بد باشد لحظات بدی را برای همسرم رقم زد. 

*تسنیم: چه آرزویی در سال 93 دارید؟

امیدوارم با کمک پزشکان بتوانم بار دیگر شرایط جسمی‌ام را بهبود ببخشم و به شرایط ایده‌آلی برسم. در تحصیل نیز مقطع دکترایم را تمام کنم و بیشتر به خانواده‌ام برسم. در این چند سال به دلیل مشغله کاری کمتر در خدمت خانواده بودم و اکنون می‌خواهم در کنار همسر و فرزندم باشم. 

*تسنیم: آرزوی ورزشی ندارید؟

در سال 93 هم بازی‌های آسیایی در پیش است و هم مسابقات جهانی وزنه‌برداری که بسیار حائز اهمیت است و عناوین تیمی که در این سال‌ها بی‌اهمیت بوده و برخی آن را بی‌تاثیر می‌دانستند اکنون حائز اهمیت است و هر تیم که بتواند در بین 6 تیم اول قرار بگیرد، سهمیه کامل و ابتدایی المپیک 2016 را خواهد گرفت. امیدوارم تیم‌های ورزشی به خصوص وزنه‌برداران در تمامی مراحل زندگی ورزشی‌شان موفق باشند. 

*تسنیم: البته در سال جدید مسابقات جام جهانی فوتبال هم برگزار می‌شود. فکر می‌کنید ایران چه نتیجه‌ای بگیرد؟

جام جهانی فوتبال برای من بسیارحائز اهمیت است و امیدوارم تیم ملی خوب کار کند و مردم خوشحال شوند. 

*تسنیم: بهترین ورزشکار سال 92 از نظر شما؟

بهادر مولایی بهترین ورزشکار سال 92 است. با این حال سال گذشته کمتر به مولایی پرداخته شد و او در مسابقات بزرگسالان جهان با رکوردهای عالی و ارزشمند مدال نقره گرفت. البته رشته‌های دیگری نیز داشتیم که موفق بودند. ملی‌پوشان والیبال و کشتی‌گیران نیز عملکرد خوبی داشتند.

*تسنیم: و بهترین مربی سال گذشته؟

کار ولاسکو در والیبال خیره‌کننده بود و در هندبال نیز ما به جام جهانی رفتیم و این نشان‌ می‌دهد که رشته‌های تیمی خوب کار کرده‌اند. در کشتی نیز قهرمان جهان شدیم و این کار بسیار بزرگی بود.

*تسنیم: آیا به همراه خانواده خرید عید نیز انجام می‌دهید؟

این اتفاق در گذشته می‌افتاد اما امسال بیشتر وقت داشتم و بیشتر به خرید رفتم. سال‌های قبل ما کم‌کاری می‌کردیم و بیشتر در اردوی تیم ملی بودیم. نوروز یک عید باستانی است و برای همه ایرانی‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. همه خرید و دل‌های خود را نو می‌کنند با این حال من هر زمان که لباس نیاز داشته باشم به خرید می‌روم و اینگونه نیست که دقیقه نودی باشم. با وجود این برای بچه‌ها و خانم‌ها اهمیت خرید قبل از عید بیشتر است. 

*تسنیم: در خانه تکانی قبل از عید هم کمک کردید؟

برای تمیز کردن خانه چون مشکل دارم، نمی‌توانم زیاد کمک کنم اما خانم‌ها کارهای لازم را انجام می‌دهند و من نقشی در آن ندارم و بیشتر «تز» می‌دهم!

*تسنیم: عیدی هم می‌دهید؟

معمولا به بچه‌ها عیدی می‌دهم و هر اسکناسی هم که از کیفم بیرون بیاید به آنها خواهم داد. البته اگر تعداد نفرات زیاد باشد تراول‌ها باید مخفی شوند اما اگر یکی دو نفر باشند ایرادی ندارد و می‌شود تراول داد!

*تسنیم: بهترین عیدی که تاکنون دریافت کرده‌اید، چیست؟

بهترین عیدی‌ام را 6 ماه پیش دریافت کردم و خدا لطف کرد و زنده ماندم. در بچگی هم عیدهایی به ما می‌دادند که خیلی شیرین و دلچسب بود. 

*تسنیم: عیدها در اردوی تیم ملی نیز حضور داشته‌اید؟

سال 75 عید در اردو بودم و ایوانف سرمربی ما بود. در آن زمان صفحه و دیگر وسیله‌های وزنه‌برداری را سر سفره گذاشتیم و با توجه به اینکه در روز 13 فروردین پرواز داشتیم آن سال برای ما خیلی خاطره انگیز شد. در آن زمان برخواه، نصیری‌نیا و دیگر بچه‌های قدیمی در اردو حضور داشتند. 

*تسنیم: صحبت خاص دیگری ندارید؟

- سال 93 را به همه تبریک می‌‎گویم و امیدوارم اسب همه زین و همه آرزوهای خوب محقق شود و همه خرسند و شاد باشند و بیماران شفا پیدا کنند. 

گفت‌و‌گو: محسن جعفری

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon