پوستر یونس رجبی برای «نوروز فاطمی»

پوستر یونس رجبی برای «نوروز فاطمی»

خبرگزاری تسنیم: یونس رجبی،گرافیست معتقد است که بسیاری از آثاری که به مناسبت‌های مختلف در جای جای شهر نصب می‌شود هنری نیستند و از طرح‌های سخیف و نازل پیروی می‌کنند و این باعث تنزل سلیقه هنری مردم ما می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یونس رجبی طراح و گرافیست متولد 1360 است. او پیش از آنکه هنر طراحی را فرا بگیرد هنری بالاتر داشت، رجبی از نوجوانی قاری قران بود و صوت خوش او در شهر محل سکونتش برای همگان آشنا بود. او که اکنونبه عنوان گرافیست موسسه فرهنگی میثاق فعالیت می کند، از جمله نسل جدید طراحانی است که مفاهیم و موضوعات ارزشی و انقلابی را دستمایه کار هنری قرار داده اند. 

رجبی که فرزند خواهر شهید سرافراز علیرضا قریبلکی است سابقه هنری درخشانی در زمینه خلق آثار تجسمی مرتبط با دفاع مقدس و حماسه و ایثار 8 ساله بزرگمردان عرصه شهادت دارد. پوسترهای رجبی بارها و بارها در نمایشگاه ها و سایت های مختلف به نمایش درآمده اند. همچنین او برای چند دوره متناوب طراح پوستر جشنواره موسقی جوان و جشنواره موسیقی فجر بوده است.

رجبی اخیرا پوستری را با عنوان «نوروز فاطمی» طراحی کرده که موضوع محوری آن تقارن بهار با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) است. این طراح جوان دغدغه های فرهنگی خود را از طریق خلق آثار نو دنبال می کند و عمیقا اعتقاد دارد که هنر نقش مهمی در ارتقا سطح فرهنگ ارزشی دارد. رجبی در این خصوص می گوید: سطح سلیقه هنری با دیدن و ارتباط با آثار هنری ارتقاء می‌یابد؛ اگر در اطرافمان پوسترها و طرح‌های هنری بیشتری ببینیم ناخودآگاه سلیقه‌ هنری ما بهتر می‌شود و برعکس اگر ارتباط بصری با طرح‌های ارزشمند هنری نداشته باشیم نه تنها سلیقه ما رشد نمی‌کند بلکه سطح آن پایین هم می‌آید.

وی با بیان اینکه بسیاری از آثاری که بر روی بنرهای سطح شهر به نمایش درمی‌آید، فاقد ارزش هنری است، توضیح داد: بالا رفتن یا پایین آمدن سلیقه هنری در گرافیک و طراحی درست مانند دیدن سینما و فیلم است، کسانی که آثار سینمایی خوب ببینند کم‌کم سطح سلیقه سینمایی‌شان بالا می‌رود و اگر فیلم‌های سخیف و نازل ببینند سلیقه‌شان افت می‌کند. بسیاری از آثاری که به مناسبت‌های مختلف در جای جای شهر نصب می‌شود هنری نیستند و از طرح‌های سخیف و نازل پیروی می‌کنند و این باعث تنزل سلیقه هنری مردم ما می‌شود.

در زیر پوستر یونس رجبی با عنوان «نوروز فاطمی» آمده است:

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران