۳۰ درصد تصادفات نوروزی متعلق به خودروی پراید است


30 درصد تصادفات نوروزی متعلق به خودروی پراید است

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با توجه به آمارهای موجود فراوانی تصادفات دور اول سفرهای نوروزی، ۳۰ درصد تصادفات متعلق به خودروی پراید است.

سردار اسکندر مومنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در چالوس، در حاشیه بازدید از مرکز پلیس راه جاده چالوس، اظهار کرد: مردم به ویژه آن دسته از افرادی که از خودروی پراید استفاده می‌کنند، باید نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

وی با اشاره به پایان دور اول تعطیلات نوروزی گفت: تعداد زیادی از هموطنان ما که به سفر رفتند امروز در حال بازگشت به شهر خود هستند که بیشترین محورهای منتهی به تهران شاهد بار ترافیکی سنگین هستیم.

مومنی تاکید کرد: سفارش ما به مسافران این بوده که سفر خود را مدیریت کنند و زمان کافی برای بازگشت خود اختصاص داده و هنگام بازگشت عجله نکنند.

رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: با توجه به برگشت مسافران به سمت شهرهای بزرگ امروز شاهد محدودیت های ترافیکی نیز هستیم که مهم‌ترین آنها یک طرفه بوده جاده چالوس و هراز از سمت چالوس و آمل به سمت تهران است، این محدودیت ترافیکی از ظهر امروز اعمال می‌شود.

وی گفت: تردد کامیون ها، تریلی و موتور سیکلت‌ها نیز در جاده‌های منتهی به کلان شهرها ممنوع بوده و نیروهای پلیس راه نیز در جاده‌های کشور حضوری مستمر دارند تا مسافران با امنیت بیشتری در جاده‌ها حرکت کنند.

مومنی بیان کرد: انتظار ما از مسافران این بوده که با حالت خستگی سفر نکنند، با توجه به مسافرت چند روزه‌ای که داشتند شرایط خستگی بر آن‌ها حاکم بوده و نیاز است هر دو ساعت رانندگی 15 دقیقه به استراحت بپردازند.

**نصب دوربین های هوشمند در 30 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه اظهار کرد: با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در 30 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور، دوربین نظارتی ثبت تخلفات رانندگی نصب شده است.

وی افزود: فعالیت این دوربین‌ها از ابتدای تعطیلات نوروزی آغاز شد و نصب سامانه هوهشمند کنترل مسیر را به نحو مطلوب مدیریت کرد.

مومنی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های پلیس سیستم‌های هوشمند بوده که امروزه در جاده‌های کشور نصب و کنترل مسیر توسط این سیستم‌ها انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از 25 اسفند 92 تا امروز، 9 میلیون و 100 هزار خودرو از جلوی دوربین‌های پلیس عبور کرده که 7 درصد تخلف داشتند.

مومنی بیان کرد:  از 25 اسفند تا 4 فروردین سرعت متوسط خودروها 83 کیلومتر بوده که امسال به 80 کیلومتر رسیده است.

وی گفت: در همین مدت در سال گذشته تعداد 10 درصد خودرها تخلف کرده که این رقم در سال جدید به هفت درصد رسیده و این نشانگر این بوده که تخلفات رانندگی امسال 30 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon