بودجه ۳۰۰۰ میلیارد ریالی گیلان برای امسال


بودجه 3000 میلیارد ریالی گیلان برای امسال

خبرگزاری تسنیم: استاندار گیلان از بودجه سه هزار و ۴۶ میلیارد ریالی این استان از محل تملک دارایی های سرمایه ای گیلان خبر داد.

محمدعلی نجفی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه سال 93 سال اشتغال و توسعه گیلان است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری فرمودند و مدیریت جهادی باید سرلوحه مدیران گیلان باشد.

وی با بیان اینکه مردم و مسئولان باید دست در دست هم برای توسعه استان و کشور تلاش کنند، افزود: اعتبارات امسال گیلان به سه هزار و 46 میلیارد ریال افزایش یافته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای گیلان از دوهزار و 630 میلیارد ریال با 15 درصد رشد به سه هزار و 46 میلیارد ریال رسیده است.

نجفی با تأکید بر ضرورت جذب سرمایه گذاران برای طرح های گردشگری، خدماتی و کشاورزی گیلان گفت: میزان زیادی از اراضی شالیزاری گیلان از محل فاینانس تجهیز و نوسازی می شود.

وی تصریح کرد: کشاورزی گیلان در زمینه تولید برنج، چای، زیتون، نوغان،مرکبات و سایر محصولات دارای ظرفیت های زیادی است که باید به آن ها توجه ویژه ای شود.

استاندار گیلان، اتمام پروژه های نیمه‌تمام را از اولویت های گیلان در سال 93 دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا روند اتمام پروژه های نیمه تمام تسریع شود.

نجفی با اشاره به کاهش 22 درصدی بودجه طرح های ملی استانی، تصریح کرد: این میزان برای بودجه طرح های ملی استانی گیلان 10 درصد است.

وی با بیان اینکه سهم گیلان از اعتبارات تملک دارایی 2.7 درصد به 3.07 درصد از کل بودجه افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: 60میلیارد تومان برای به زراعی و نوسازی باغ های چای گیلان بودجه اختصاص یافته است.

استاندار گیلان با تقدیر از پنج نماینده گیلانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه 93، گفت: باید تلاش کنیم تا امسال کشاورزی گیلان توسعه یافته و رونق بیشتری داشته باشد.

نجفی با اشاره به اعتبار دولت برای خرید تضمینی چای از باغ داران، گفت: یک هزار میلیارد ریال برای خرید تصمینی چای در سال93 اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ آ

دهه کرامت
پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon