۲۰۴ جایگاه جدید CNG در سال ۹۲ به بهره برداری رسید


204 جایگاه جدید CNG در سال 92 به بهره برداری رسید

خبرگزاری تسنیم: در حالی که قرار بود در سال ۹۲ بیش از ۵۰۰ جایگاه جدید عرضه سوخت CNG در مدار بهره برداری قرار گیرد اما در مجموع در این سال ۲۰۴ جایگاه جدید عرضه این سوخت بهره برداری شد و تعداد جایگاههای CNG کشور به ۲۱۷۱ باب رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از سال 1384 که موضوع دو منظوره شدن جایگاه های عرضه فرآورده های مایع به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران محول شد تا پایان سال 88 در مجموع تعداد 1190 جایگاه عرضه سوخت CNG به صورت تک منظوره و دو منظوره در سراسر کشور احداث شد.

در سال 89 با سرعت گیری بیشتر روند احداث جایگاههای عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده و راه اندازی 254 جایگاه تک منظوره و 197 جایگاه دو منظوره عرضه سوخت CNG در کشور، تعداد جایگاه های فعال در عرضه این سوخت به 1641 باب رسید.

در سال 90 نیز در ادامه روند توسعه جایگاههای عرضه سوخت CNG، در مجموع در سراسر کشور 226 جایگاه جدید به بهره برداری رسید و در پایان این سال تعداد جایگاههایی که به عرضه این سوخت اشتغال داشتند به 1867 باب رسید.

در سال 91 در مجموع 109 جایگاه جدید عرضه سوخت CNG به صورت تک منظوره و دومنظوره در اقصی نقاط کشور در مدار بهره برداری قرار گرفت تا در پایان سال گذشته تعداد جایگاههای عرضه این سوخت به 1967 باب برسد.

از ابتدای سال 92 نیز تا پایان این سال در مجموع در سراسر کشور 204 جایگاه جدید عرضه سوخت CNG به بهره برداری رسید و با بهره برداری از این تعداد جایگاه، هم اکنون در سراسر کشور 2171 جایگاه  عرضه CNG وجود دارد.

در این 2171 جایگاه، در مجموع با 12هزار و 492 نازل سوختگیری، ظرفیت اسمی عرضه CNG به میزان 2 میلیون و 417 هزار و 657 مترمکعب استاندارد در هر ساعت وجود دارد.

در سال پایانی فعالیت دولت دهم از سوی مسئولان وقت صنعت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام شده بود که تا پایان سال 92 تعداد جایگاههای عرضه سوخت CNG حداقل به 2500 باب خواهد رسید.

در حال حاضر بیش از 3 میلیون و 500 هزار دستگاه خودروی دوگانه سوز در کشور در کنار سوخت بنزین از سوخت CNG نیز استفاده می کنند که بر اساس نُرم هر یکهزار خودرو یک جایگاه، هم اکنون می بایست 3500 جایگاه عرضه سوخت CNG‌ در کشور در مدار بهره برداری باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه