آموزش احکام دین همراه با بازی و سرگرمی در شهرک معارفی قم


آموزش احکام دین همراه با بازی و سرگرمی در شهرک معارفی قم

خبرگزاری تسنیم: شهرک معارفی در شبستان نجمه خاتون با بیش از ۵۰ غرفه از ۲۸ اسفند ۹۲ راه اندازی و تا ۱۴ فروردین ماه ۹۳ در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه (س) دایر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، هر ساله در ایام نوروز خیل عظیمی از عاشقان و ارادت مندان اهل بیت (ع) به شهر قم سفر می کنند و در این میان عرض ارادت خود را به بانوی کریمه اهل بیت (س) می رسانند.

هر ساله عده زیادی از شهرهای مختلف قم سفر می کنند و پس از زیارت بانوی کریمه اهل بیت (س)  و مسجد مقدس جمکران، از طلاب و روحانیونی که در مناطق مختلف شهر قم حضور دارند سوالات شرعی و دینی خود را مطرح می کنند و تقاضای پاسخگویی به این سوالات را دارند.

یکی از اقدامات مناسبی که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) صورت گرفته است راه ا ندازی شهرک معارفی در شبستان نجمه خاتون با بیش از 50 غرفه متراژ چهار هزار متر مربع از 28 اسفند سال گذشته راه اندازی شده است که مورد استقبال بی نظیر کودکان و نوجوانان واقع شده است این در حالی است که این نمایشگاه تا 14 فروردین امسال نیز ادامه دارد.

این نمایشگاه هر روز شاهد حضور کودکان و نوجوانانی است که با حضور در غرفه های بازی و سرگرمی در کنار بازی، آموزش های دینی هم می ببینند که این یکی از اقدامات مناسب در موضوع آموزش برای کودکان  و نوجوانان است.

این نمایشگاه شامل غرفه های ویژه کودکان و نوجوانان و بخشی ویژه خواهران است که در میان غرفه های این نمایشگاه می توان به غرفه های آسیب شناسی برای بازی های رایانه ای، رنگ آمیزی، استخر توپ، ایستگاه قرآن، گردونه، مارپله طبقاتی، دشمن شناسی، محدوده ممنوعه، احکام کاربردی، تشک پرنده، صخره نوردی، پازل هزار توی قرآنی اشاره کرد.

در بخش خردسالان که ویژه سنین چهار تا هفت سال است غرفه های مانند استخر توپ و تریبون غنچه و بخش کودکان که ویژه سنین هفت تا 10 سال است شامل غرفه های تشک پرنده، گردونه، دشمن شناسی، قرآن و عترت و مار و پله مذهبی است که در این میان غرفه های ویژه نوجوانان شامل غرفه های گردونه، گذرگاه، راه رسیدن، مشاوره اعتقادی و بازی رایانه‌ای است.

بخش جوان شهرک معارفی شامل غرفه های ریسمان ولایت، تریبون احکام و صخره نوردی و در بخش بزرگسالان غرفه‌های پازل، جدول معارفی، هزار توی قرآنی و مفهوم گیری فیلم وجود دارد که در این میان غرفه های مانند فاطمه بضعه الرسول، ایستگاه قرآن، رفاقت با شهدا، عرضه محصولات فرهنگی، دیده بان و استکبار ستیزی از دیگر غرفه های شهرک معارفی است.

شهرک معارفی یکی از نمایشگاه های استان قم است که هر روز بر تعداد بازدیدکنندگان آن افزوده می شود و به طور یقین اگر برای یک بار سری به شهرک معارفی بزنید متوجه شور و هیجان افرادی که در آن جا حضور دارند می شوید به طوری که بازدید کنندگان این شهرک برای حضور در مسابقات مدت طولانی را در صف می ایستند تا بتوانند در این مسابقات حضور پیدا کنند.

در برخی از غرفه های شهرک معارفی شما می توانید والدینی را ببینید که همپای فرزند خود در مسابقات شرکت می کنند و به نوعی با کودکان خود رقابت دارند که این امر سبب تشویق کودکان و به نوعی آموزش جذاب مسائلی دینی همراه با بازی است.

در قسمت خردسالان شما کودکان چهار تا هفت ساله ای را مشاهده می کنید که در حال نقاشی و رنگ آمیزی داستان های قرآنی هستند یا در حال استخر توپ در حال شیطنت هستند، پس از بازدید از غرفه های خردسالان به سمت غرفه های کودکان حرکت می کنید کودکان در حال پرتاپ توپ به داخل قفسه ها هستند که با توجه به امتیازی های که دریافت می کنند موفق به کسب جوایزی می شوند.

در غرفه گردونه که ویژه کودکان هفت تا 10 سال است سوالاتی درباره نماز، اعمال مستحبی، اصول دین و حیوانات حلال و حرام گوشت مطرح می شود که کودکان با گرداندن گردونه ها باید پاسخ سوالات را پیدا کنند.

وجود غرفه های بازی و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب است این در حالی است که با بازی و سرگرمی کودکان و نوجوانان می توانند احکام و قوانین دین را نیز فرا بگیرند.

البته یکی از نکاتی که در شهرک معارفی کمرنگ مطرح شده است بخش ویژه خواهران است که با وجود غرفه های بازی و سرگرمی مورد بی مهری مسئولان شهرک معارفی قرار گرفته است و آنچنان استقبالی از این قسمت نمی شود که دلیل آن را هم می توان بر عدم شور و نشاطی دانست که در قسمت های دیگر شهرک معارفی وجود دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon