رشد ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری پرند در سال ۹۳

رشد 100 درصدی بودجه شهرداری پرند در سال 93

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی شورای اسلامی شهر پرند از رشد ۱۰۰ درصدی بودجه امسال شهرداری پرند خبر داد.

سعید میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در استان تهران، درباره بودجه سال 93 شهرداری پرند اظهار کرد: امسال با اقداماتی که شورای شهر ظرف مدت 10 روز به صورت شبانه روزی و کار‌شناسی انجام داد، توانستیم بودجه سال آتی را با رقم بسیار خوبی مورد تصویب قرار دهیم و در این راستا نیز شورای شهر با توجه به کمبودهایی که در شهر مشاهده می‌کرد و به عنوان حلقه‌های مفقوده قبل از حضور شهرداری و شورا دیده می‌شد، برای انجام آن‌ها و به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها ردیف بودجه در نظر گرفت. 

وی افزود: مجموع کل بودجه امسال شهرداری حدود 29 میلیارد و 316میلیون و 400 هزار تومان تعیین شده است که در این میان و از مبلغ کل بودجه امسال نیز 62 درصد به بخش عمرانی و 38 درصد به بخش جاری اختصاص پیدا کرده است تا بتوان با این تخصیص بودجه به حوزه عمران و‌آبادانی شهری تحول چشمگیری را در شهر ایجاد کرد. 

سخنگوی شورای شهر پرند تصریح کرد: بودجه امسال شهرداری نیز در مقایسه با بودجه سال قبل که حدود 14 میلیارد و 400 میلیون تومان بود رشد 100 درصدی داشته است و در این میان نیز می‌توان به دو نکته حائز اهمیت توجه ویژه داشت که شورای شهر نیز به آن تاکید دارد زیرا بودجه شهرداری و حوزه عمرانی در سال جاری نیز حدود 100 درصد افزایش داشته است. 

میرزایی خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های مهم و مثبت در بودجه سال جاری نیز می‌توان به برتری بودجه عمرانی به جاری اشاره کرد، زیرا در این میان اعضای شورای شهر بنا را بر این گذاشته‌اند که ابتدا نیازمندی‌هایی که در حوزه عمرانی در شهر وجود دارد پرداخته شود، به خصوص در حوزه فضای سبز که ریه تنفسی شهر تلقی می‌شود، بتوانیم اقدامات موثری را در این راستا انجام دهیم. 

عضو شورای شهر پرند گفت: با توجه به اختصاص 62 درصد از بودجه سال جاری به حوزه عمرانی در نظر داریم با این مقدار بودجه پروژه‌های بسیار خوبی را در این شهر آغاز کرده و به بهره برداری برسانیم و همچنین مردم می‌توانند در سال جاری شاهد شکوفایی اقدامات عمرانی شهرداری باشند.

میرزایی درباره تحویل سه فاز دیگر شهر جدید پرند به شهرداری بیان کرد: براساس صورت جلسه‌ای که بین استاندار وقت تهران و حوزه وزارت راه و شهرسازی یعنی شرکت عمران به امضاء رسید، بنا شده بود تا در پایان سال 92 و ابتدای سال 93، 3 فاز دیگر شهر تحویل شهرداری شود، اما در این میان نیز اختلاف نظرهایی وجود دارد. 

وی افزود: شهرداری نمی‌خواهد با این وضعیت شهر را تحویل بگیرد و همچنین از سوی دیگر هیچ ممانعتی از سوی شهرداری برای تحویل سه فاز دیگر شهر وجود ندارد، از این رو در این میان اعتقاد داریم مدیریت جامع شهری باید مدیریتی یگانه باشد و راغب هستیم شهر بزودی و به صورت کامل تحویل داده شود. 

سخنگوی شورای شهر پرند تصریح کرد: اما متاسفانه برخی مطالبات و تعهدات تاکنون بر روی زمین باقی مانده است که شامل یکسری اقدامات در حوزه عمرانی، زیرساخت‌ها در شهر است که شرکت عمران آن‌ها را به سرانجام نرسانده و نسبت به آن‌ها جامع عمل نپوشانده است. 

میرزایی خاطر نشان کرد: در همین راستا نیز انتظار ما و شهرداری بر این بوده که یک تیم کار‌شناسی تعهدات شرکت عمران را به عنوان دیون این نهاد ارزیابی و دقیق مشخص کند تا بعد از آن شهر تحویل داده شود و همچنین شرکت عمران بر انجام تمام تعهدات خود در شهر باقی بماند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon