تمام واحدهای مسکن مهر شهر اندیشه تا پایان سال افتتاح می‌شود


تمام واحدهای مسکن مهر شهر اندیشه تا پایان سال افتتاح می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه از راه اندازی مجدد عملیات عمرانی پروژه های مسکن مهر شهر اندیشه خبر داد و گفت: تمام واحدهای مسکن مهر تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

محمد آئینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در استان تهران، درباره مشکلات مسکن مهر شهر جدید اندیشه اظهار کرد: بخشی از پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید اندیشه قبل از حضور مدیریت جدید متوقف و دچار مشکل شده بود، اما هم اکنون تمام عملیات‌های عمرانی پروژه‌های مسکن مهر این شهر مجددا فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: در شهر جدید اندیشه نیز 2 هزار و 300  واحد مسکن مهر 99 ساله و 718 واحد خود مالکی در نظر گرفته شده است که تاکنون نیز 700 واحد آن نیز تحویل داده شده است و بر اساس پیش بینی‌های انجام شده انتظار می‌رود مابقی پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید اندیشه امسال و در هفته دولت مورد بهره برداری قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر اندیشه گفت: برای به اتمام رسیدن پروژه‌های مسکن مهر از نظر مالی هیچ مشکلی وجود ندارد و از زمان حضور مدیریت جدید در شرکت عمران تاکنون عملیات‌های عمرانی پروژه‌های مسکن مهر 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

آئینی درباره اقدامات اخیر مسئولان شرکت عمران برای انتقال سازمان بورس به شهر جدید اندیشه اظهار کرد: رایزنی با مسئولان سازمان بورس و ساخت برج الکترونیک در این شهر دو موضوع جداگانه است که در رابطه  با رایزنی های انجام شده با مسئولان سازمان بورس مشاوران خارجی و کار‌شناسان آن‌ها در حال بررسی و ارزیابی هستند. 

وی افزود: موضوعی که میان شرکت عمران و سازمان بورس مطرح شده موضوع بسیار جدیدی است که در کشور حائز اهمیت بوده و قابل توجه است، زیرا این ایده قبلا در کشور وجود نداشته و برای نخستین بار است که مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد، زیرا ما به دنبال آن هستیم که شهر جدید اندیشه را به عنوان منطقه مالی مطرح کنیم  که هم اکنون کار‌شناسان در حال بررسی و مطالعه هستند و همچنین در این رابطه جلسات مشترکی را برگزار کرده‌ایم تا قابلیت های شهر جدید اندیشه را برای تبدیل شدن به منطقه مالی ارزیابی کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه تصریح کرد: اگر قرار باشد شهر جدید اندیشه به منطقه مالی در کشور تبدیل شود، باید یک تحول بنیادین صورت بگیرد یعنی باید تمام زیرساخت‌های ارتباطی، اطلاعاتی، شهری، خدماتی به روز شود که هم اکنون نیز در این موضوعات مسائلی وجود دارد و در حال بررسی هستیم. 

آئینی با بیان اینکه منطقه مالی منطقه‌ای است که تمام امور مالی دستگاه‌های مختلف کشور در آن انجام می‌گیرد گفت: منطقه مالی در یک کشور تنها به موضوع داخلی نمی پردازد بلکه شامل ارتباطات خارجی هم است.

وی افزود: منطقه مالی دبی در منطقه در حال انجام فعالیت است و منطقه مالی استانبول نیز در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در حال ساخت است و یکی از نقاط قابل توجه در این رابطه نیز می‌توان به فروخته شدن تمام واحدهای منطقه مالی استانبول به کشور‌ها و تجار خارجی اشاره کرد، اما در این میان نیز ایران شاید به دلیل شرایط فعلی و تحریم‌ها نتواند مانند دیگر مناطق مالی در منطقه و دنیا میدان کار داشته باشد اما به هرحال ایران باید تلاش کند تا خود را وارد این رقابت بزرگ کند. 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه تصریح کرد: هم اکنون مناطق مالی دبی و استانبول در منطقه در حال بهره وری هستند و در این میان نیز ایران هم باید با ایجاد یک منطقه مالی از فضای لازم بیشترین بهره را ببرد، ایجاد این منطقه مالی در کشور اقدام بسیار بزرگ و ملی محسوب می‌شود که باید در هیئت وزیران مورد تصویب قرار بگیرد و همچنین وزارت راه و شهرسازی، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید پشتیبان آن باشد. 

آئینی درباره فعالیت انواع دستگاه های اجرایی در منطقه مالی گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های این منطقه نیز می‌توان به فعالیت بازارهای مالی و شرکت‌های سرمایه و مشاوران کارگزاری، بورس‌های مختلف و نهادهای مختلف بیمه‌ای، گمرک و همچنین خدمات ترجمه و پذیرایی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: طبق استاندارد تعریف شده در هر منطقه مالی باید حداقل دو هتل 5 ستاره وجود داشته باشد زیرا آن منطقه نیز مدام محل رفت و آمد میهمانان خارجی است، بنابراین ایجاد این امکانات نیز بسیار ضروری است. 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه گفت: ما گام اول را برای پیشبرد برنامه های خود در شهر جدید اندیشه برداشته‌ایم و این اقدام نیازمند زمان است تا به سرانجام برسد و نمی‌شود در ظرف مدت کوتاهی نتیجه گرفت که به اعتقاد ما نیز فقط کار مطالعه به سرانجام رساندن این طرح بزرگ و ملی حداقل 20 سال طول می‌کشد.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی