مردم سالاری واقعی ملت در ۱۲ فروردین محقق شد


مردم سالاری واقعی ملت در 12 فروردین محقق شد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه آمل گفت: نخستین گام مردم سالاری واقعی ملت در ۱۲ فروردین ۵۸ تحقق یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل به نقل از دفتر امام جمعه آمل، حجت الاسلام محمد علی رحمانی از 12 فروردین 58 به عنوان یک روز مهم تاریخی برای ملت ایران به عنوان برداشتن نخستین گام مردم سالاری در نظام اسلامی یاد کرد.

وی افزود: مردم در روز 12 فروردین این امکان را یافتند که با رای مستقیم خود، شاکله حکومت آینده را پی ریزی کنند.

رحمانی گفت: تعیین نوع حکومت، فعل بی سابقه ای بود که تاکنون مردم ایران تجربه نکرده بودند و بی هیچ تفصیل گسترده تری، این موضوع از نکات پررنگ این روز تاریخی محسوب می شود.

امام جمعه آمل با بیان اینکه  12 فروردین یوم الله، روزی تاریخی و سرنوشت ساز برای ملت ایران و تمام مسلمان های دنیا است، افزود: این روز، روزی بوده که مردم ایران به خواسته دیرین خود یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی رسیدند و در این روز شاهد برچیده شدن 2500 سال حکومت طاغوت شدند.

رحمانی با بیان اینکه در زمان طاغوت همه هستی مردم در دست بیگانگان بود، افزود: پس از این روز بود که مردم با تعیین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،سرنوشت خود را به دست گرفتند و توأم با جمهوریت و اسلامیت، حاکمیت دین و خدا را بر خود انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران برای دنیا تازگی داشت و با تدوین قانون اساسی، الگویی برای همه آزادیخواهان جهان محسوب می شد، رفت،گفت: این روز مهم و سرنوشت ساز تا حدی مظلوم واقع شده  و می توان گفت که تحت الشعاع تعطیلات نوروزی قرار گرفته ولی می توان با تمهیدات لازم، یوم الله 12 فروردین را در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گرامی داشت.

رحمانی گفت: مردم در 12 فروردین ماه 58 با رهنمودهای ارزشمند امام خمینی (ره) برای تعیین حکومت آینده به سر صندوق‌ های رای رفتند و بیش از 98 درصد از مردم به نظام جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و پایه‌های نظام را تحکیم بخشیدند.

امام جمعه آمل افزود: رای مردم به نظام ا سلامی پاسخ محکمی برای تاسیس حکومتی برخاسته از اسلامیت بود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon