طرح مبارزه با آفت زیتون با مشارکت قزوین و زنجان اجرایی شود


طرح مبارزه با آفت زیتون با مشارکت قزوین و زنجان اجرایی شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار رودبار با اشاره به هشت هزار هکتار باغات زیتون رودبار، گفت: طرح مبارزه با آفت مگس میوه‌خوار زیتون با مشارکتبخش کشاورزیگیلان، قزوین و زنجان اجرایی شود.

سیدمحمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رودبار، با بیان اینکه شورای راهبردی این شهرستان آماده استقبال از طرح‌های نخبگان و فرهیختگان رودباری برای توسعه پایدار این شهرستان است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا کاستی‌های  بجا مانده از گذشته رفع شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت دولت در شهرستان رودبار، اتمام پروژه‌های ملی راه‌آهن گیلان و 11کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت به قزوین است، افزود: طرح مهار مگس میوه‌خوار زیتون نیز از اولیت‌های گیلان در حوزه کشاورزی است.

فرماندار رودبار با بیان اینکه رودبار قطب تولید و پرورش زیتون در کشور است، گفت: طرح مبارزه با مگس میوه‌خوار زیتون با مشارکت استان‌های قزوین، گیلان و زنجان باید به سرعت اجرایی شود.

احمدی با اشاره به هشت هزار هکتار باغات زیتون رودبار، تأکید کرد: زیتون رودبار یک محصول استراتژیک در حوزه کشاورزی گیلان است.

وی تأکید کرد: مگس میوه‌خوار زیتون با تلاشهای فنی، علمی و همکاری مردم باید مدیریت شود و راهکارهای بسیاری در مسیر مبارزه با مگس آفت میوه‌خوار زیتون وجود دارد.

فرماندار رودبار با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، گفت: طرح‌های کشاورزی و دامپروری با هدف ارتقای سطح معیشت مردم در مناطق روستایی رودبار در کمیسیون کشاورزی این شهرستان پیگیری می‌شود.

احمدی، با بیان اینکه رودبار به عنوان دروازه ورود به گیلان از سمت پایتخت می‌تواند قطب گردشگری شمال کشور شود، تصریح کرد: کوهستان‌های بکر، بقاع متبرکه، مناظر زیبا، گونه‌های خاص گیاهی و آب و هوای مناسب از ویِژگی‌های توسعه گردشگری رودبار است.

وی به پروژه‌های مهم در دست افتتاح رودبار اشاره کرد و گفت: سد آیت‌الله العظمی بهجت(ره) شهر بیجار یکی از این پروژه‌های مهم این شهرستان به‌زودی عملیاتی می‌شود.

فرماندار رودبار افزود: پروژه‌های راه‌آهن و 11 کیلومتر آزادراه از پروژه‌های ملی است که نیازمند اعتبارات ملی و از فاینانس در حال پیگیری است.

احمدی، گازرسانی به شهر جیرنده و پره‌سر را از دیگر طرح‌های مهم رودبار دانست و اظهار کرد: اصلاح سیستم فاضلاب شهر منجیل و لوشان نیز ضروری است.

وی با بیان اینکه مسئولان اجرایی اداره‌ها و نهادهای رودبار برای نخستین بار باید تطبیق بودجه و عملکرد دستگاه‌ها را با سند توسعه گیلان و سند چشم انداز1404 ارائه دهند، گفت: توسعه رودبار با توجه ویژه به اسناد بالادستی محقق می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon