ثبت بیش از ۱۸ میلیون تردد وسایل نقلیه در ایام نوروز در استان البرز


ثبت بیش از 18 میلیون تردد وسایل نقلیه در ایام نوروز در استان البرز

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز گفت: میزان تردد وسایل نقلیه در ایام طرح نوروزی سال ۹۳ در محورهای ارتباطی استان البرز حدود ۱۸.۵میلیون بوده است که این آمار استان البرز را در ردیف پرترددترین استان‌های کشور قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج و به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز، قاسم باقری اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز از 25 اسفند سال 92 الی 15 فروردین سال جاری 18 میلیون و 469 هزار و 289 تردد توسط 30 دستگاه تردد شمار نصب شده در محورهای ارتباطی استان ثبت شده است.

وی پرترددترین محورهای ارتباطی استان را به ترتیب آزادراه کرج ـ تهران با  2 میلیون و 254 هزار و 95 تردد و با 9.13 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل و آزاد راه تهران ـ کرج با 1 میلیون و 915  هزار و 335 تردد و کم ترددترین محور را جاده کرج ـ چالوس با 282 هزار و 154 تردد ذکر کرد.

باقری افزود: از نظر نوع وسیله نقلیه عبوری از استان،  90 درصد تردد‌ها را وسایل نقلیه سبک و 10 درصد را وسایل نقلیه سنگین به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان البرز با بیان اینکه در ایام نوروز بیشترین تخلفات رانندگی در محور کرج ـ چالوس با فراوانی 58 درصد به ثبت رسیده است، افزود: بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز در آزادراه تهران - کرج با 138 هزار و 879 موردو بیشترین سبقت غیر مجاز در محور ماهدشت ـ کرج با تعداد 99 هزار و 607 مورد ثبت  شده است.

باقری تأکید کرد: مرکز مدیریت راه‌های استان البرز در ایام  طرح نوروزی به صورت شبانه‌روزی با اخذ و تحلیل اطلاعات از تجهیزات حمل و نقل هوشمند منصوب در جاده‌های استان مانند تردد شمارها، دوربین‌های  نظارت تصویری، دوربین‌های ثبت تخلفات، سیستم تعیین میانگین سفر و غیره به صورت مداوم وضعیت ترافیکی استان را به مسافران و همچنین نهادهای ذیربط گزارش می‌کرد و با هماهنگی بین این نهادها شاهد تردد روان در جاده‌های استان بودیم.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon