کسب رتبه نخست خراسان‌جنوبی در کاهش تصادفات کشوری

کسب رتبه نخست خراسان‌جنوبی در کاهش تصادفات کشوری

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از کسب رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش تصادفات کشوری در سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا امینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در نوروز 93، 123 فقره تصادف در راه ها و جاده های خراسان جنوبی به وقوع پیوست که از این تعداد 87 حادثه منجر به جرح و 17 حادثه منجر به خسارت شده است.

وی با بیان اینکه در حوادث رانندگی نوروز 184 نفر مجروح شدند، افزود: پلیس راه خراسان جنوبی در نوروز امسال برای نخستین بار برای تمامی خودروهایی که در مسیر جاده ای تردد می کردند، ثبت ساعت حرکت خودروها را در مسیر پلس راه دیهوک انجام داد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: محور طبس- عشق آباد-تپه طاق محوری بالغ بر 200 کیلومتر مسیر کویری و بدون پوشش ترافیکی مناسب است که هر ساله شاهد تصادفات زیادی هستیم اما امسال با تلاش ماموران پلیس راه خراسان جنوبی تا حدی از این تصادفات کاهش یافت.

واژگونی خودرو مهم ترین عامل تصادفات رانندگی

امینی واژگونی خودروها را با 66 درصد از مهم ترین عامل تصادفات خراسان جنوبی دانست و گفت: از این تعداد 25 نفر فوت و 17 نفر مجروح بودند.

وی تصریح کرد: خستگی و خواب آلودگی رانندگان 53 درصد، انحراف به چپ با 12.6 درصد، تخطی رانندگان از مقررات پلیس با 24.2 درصد از مهم ترین عوامل تصادفات رانندگی در نوروز 93 بوده است.

پراید بیشترین عامل تصادفات رانندگی در نوروز 93

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی بیان کرد: در تصادفات نوروز امسال خودروی پراید 84 درصد مقصر شناخته شده و 64 درصد فوت شدگان رانندگی و 47 درصد از مجروحان حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است.

امینی با اشاره به تخلفات رانندگان در نوروز 93 گفت: از مجموع تخلفات مبلغ 598 میلیون و 245 هزار ریال از 50 خودرو خاطی به دست آمد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به سامانه 110120، افزود: برای نخستین بار امسال در خراسان جنوبی این سامانه راه اندازی شد که در این سیستم مسافران در صورت تخلف راننده هر زمان می توانند با ارسال شماره اتوبوس، مبدأ و مقصد را پیامک کنند و تا به مرکز کنترل راه ناجا ارسال شده و سپس به قرارگاه پلیس راه خراسان جنوبی فرستاده شود، مأمورین پلیس راه در نخستین پلیس راه با راننده خاطی برخورد می کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon