ایران ۴ برابر پاکستان بنزین مصرف می‌کند

ایران 4 برابر پاکستان بنزین مصرف می‌کند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: مصرف صحیح و به دور از اسراف در همه ابعاد زندگی می‌توانند در زمینه اقتصاد مقاومتی نقش به‌سزایی داشته باشد، امروز کشور ما ۴ برابر پاکستان مصرف بنزین دارد و در مصارف خانگی با چین برابری می‌کند.

سید‌مرتضی حسینی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در استان تهران، درباره علت نامگذاری سال 93 توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری فرمودند اقتصاد و سیاست زیر مجموعه فرهنگ است، فرهنگ زیر مجموعه اقتصاد نیست این نکته دلیل اینکه رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را در کنار فرهنگ توصیه کردند را روشن می‌کند.

وی افزود: اگر بخواهیم در مسائل اقتصادی موفق شویم نخست باید فرهنگ سازی کنیم بدون فرهنگ سازی در مسائل اقتصادی مانند تولید و مصرف موفق نخواهیم شد در شهر سازی و ایجاد کارخانه ها و تولید هر نوع وسیله باید به جنبه فرهنگی آن توجه شود.

نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس عنوان کرد: ما قانونی را وضع کردیم که همه فعالیت های اقتصادی که قرار است اتفاق بیافتد مسائل فرهنگی در آن  مورد توجه قرار بگیرد زیرا بدون توجه به مسائل فرهنگی کشور ما نمی‌تواند به جایگاه بالایی که مورد نظر دین مبین اسلام است برسد.

وی اظهار کرد: عزم ملی و مدیریت جهادی نیاز به فرهنگ سازی دارد یعنی باید فرهنگ با روحیه جهادی در مردم و به‌ویژه در مدیران بوجود بیاید.

حسینی گفت: در اقتصاد مقاومتی وقتی موفق هستیم که بتوانیم درباره تولید ومصرف فرهنگ سازی کرده تا در زمینه کشاورزی و صنعت محصولاتی را که از جهت نیاز کشور مهمتر است تولید شود.

حسینی افزود: شاید منافع برخی از محصولات برای شخص کشاورز بیشتر باشد اما باید فرهنگ سازی صورت گیرد و کشاورز منافع ملی و جامعه را به منافع شخصی ترجیح داده تا در زمینه محصولات اساسی محتاج سایر کشورها نباشیم.

وی گفت: همانطور که در بحث بنزین ما را تهدید کردند و ما توانستیم خود را به جایگاهی برسانیم که به دیگران محتاج نباشیم دشمنان دست از تهدید خود برداشتند باید در مسائل ملی و تولیدات کشاورزی و صنعتی و صادرات اهمیت هر یک نسبت به دیگری سنجیده شده فرهنگ سازی شود تا فعالیت ها درآن بخش هایی صورت بگیرد که بیشتر به نفع کشور است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز درباره نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: مردم با برنامه ریزی درست، مصرف صحیح و به دور از اسراف در همه ابعاد زندگی مانند خوراک و پوشاک و انرژی هایی مانند آب و برق و گاز سایر نیازهای خانواده می توانند در زمینه اقتصاد مقاومتی نقش به سزایی داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر صدا و سیما، مطبوعات، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات که در زمینه ایجاد تولید فرهنگ سازی می کنند همه اقشار جامعه نیز باید در این باره فعالیت کنند و در راه اندازی مشاغل خانگی به عنوان فرصت های شغلی برای اعضای یک خانواده تلاش و فعالیت کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon