محله گردشگری در کرمان ایجاد می‌شود


محله گردشگری در کرمان ایجاد می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت: محله گردشگری با محوریت بافت قدیم در شهر کرمان ایجاد می‌شود.

علی مهاجری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار کرد: این محله گردشگری در بافت قدیم و با هدف معرفی بافت سنتی و اماکن تاریخی موجود در شهر کرمان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به وجود تعاملات مناسب بین میراث فرهنگی و شهرداری کرمان، افزود: در این پروژه شهرداری کرمان مشارکتی فعال دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با انتقاد از عدم استفاده مناسب از بافت قدیم شهر کرمان در صنعت گردشگری، گفت: در شرایطی که شهرهایی از قبیل یزد و اصفهان از بافت قدیم خود در راستای جذب گردشگر، بهترین استفاده را می‎‌برند اما متاسفانه این مسئله در شهر کرمان محقق نشده است.

مهاجری با تاکید بر اینکه در محله گردشگری شهر کرمان تمامی امکانات از قبیل هتل سنتی برای اقامت گردشگران ارائه می‌شود، افزود: بی‌شک گردشگران خارجی با هدف استفاده از بافت سنتی و قدیمی به شهرهای تاریخی سفر می‌کنند که می‌توان با ایجاد مراکز اقامتی سنتی در جذب بیشتر این قبیل گردشگران به شهر کرمان کمک کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان کرمان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برای گردشگران شناخته شده است،خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت گردشگری در این خطه از کشور فراهم شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon