پیشنهاد تأمین اعتبار برای افزایش مرخصی زایمان از اعتبار افزایش جمعیت

پیشنهاد تأمین اعتبار برای افزایش مرخصی زایمان از اعتبار افزایش جمعیت

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در جلسه روز گذشته پیشنهاد شد که از محل اعتبار لایحه افزایش جمعیت که در قانون بودجه در نظر گرفته شده است، مابه‌التفاوت برای قانون افرایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه پرداخت شود.

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار جوانان و خانواده خبرگزاری تسنیم درخصوص جلسه دیروز‌ با اعضای فراکسیون زنان اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌ای با اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در دفتر بنده تشکیل شد که این جلسه دومین نشست مشترک بین ما و مجلس شورای اسلامی بود.

وی ادامه داد: محور اصلی جلسه دیروز «بیمه زنان خانه‌دار» بود که مطرح شد این امر نمی‌تواند به عنوان یک طرح مطرح شود چرا که بارمالی دارد بنابراین بررسی‌های اولیه در این زمینه و تبادل نظر صورت گرفت.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: نظر کارشناسی در خصوص این‌که پیش‌نویس لایحه بیمه زنان خانه‌دار را آماده کنیم مورد بررسی قرار گرفت که این لایحه یا در صندوق اجتماعی فراگیر تأمین اجتماعی یا صندوق خاص برای اجرایی شدن قرار گیرد.

مولاوردی گفت: منتظریم نظر کارشناسی تأمین اجتماعی در خصوص این‌که این لایحه در کدام صندوق قرار گیرد، اعلام شود؛ هدفمان این است که بیمه زنان خانه‌دار اجرایی شود و به شکلی نباشد که وسط کار زمین‌گیر شود؛ در حقیقت منتظریم که نظر فنی سازمان تأمین اجتماعی در راستای قابلیت اجرایی شدن این بیمه مشخص شود.

وی در خصوص افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه نیز گفت: با پیگیری‌هایی که در زمینه افزایش مرخصی زایمان صورت گرفت و بعد تشکیل کمیته تخصصی در کمیسیون اجتماعی دولت به این نتیجه رسیدیم که نیاز به مصوبه جدید در این زمینه وجود ندارد چرا که هیئت وزیران تصویب‌نامه‌ای در این زمینه داشته و این امر یک قانون است بنابراین باید اجرایی شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: پیشنهاد شد که از محل اعتبار لایحه افزایش جمعیت که در قانون بودجه در نظر گرفته شده است، مابه التفاوت برای قانون افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه پرداخت شود.

مولاوردی عنوان کرد: اخیراً دبیر هیئت دولت نیز با معاونت توسعه مدیریت و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مکاتباتی انجام داد تا اعتبارات لازم برای اجرای این قانون اختصاص یابد که امید است قانون افزایش مرخصی زایمان از 6 ماه به 9 ماه هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon