رشد اقتصادی ایران امسال ۱.۵ و تورم ۲۳ درصد می‌شود

رشد اقتصادی ایران امسال 1.5 و تورم 23 درصد می‌شود

خبرگزاری تسنیم: صندوق بین‌المللی پول با اصلاح پیش‌بینی خود از شاخص‌های کلان اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۴ رشد اقتصادی ۱.۵ درصد، تورم ۲۳ درصد و نرخ بیکاری ۱۴درصدی را برای ایران در این سال پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش از سلسله گزارش‌های چشم‌انداز اقتصادی جهان پیش‌بینی خود از شاخص‌های کلان اقتصاد ایران در سال 2014 را اصلاح کرد.

این نهاد بین المللی پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی ایران برای سال جاری میلادی را افزایش داد و اعلام کرد انتظار دارد اقتصاد ایران پس از دو سال رکود در سال 2014 رشد 1.5درصدی را تجربه کند. صندوق بین المللی پول در گزارشی که ژانویه 2014 منتشر کرده بود رشد اقتصادی 1.3درصدی را برای اقتصاد ایران در این سال پیش‌بینی کرده بود.

این نهاد بین المللی همچنین چشم‌انداز بهتری را برای وضعیت تورم ایران در سال 2014 ترسیم کرده و در حالی که پیش‌تر تورم 29درصدی را برای این سال پیش‌بینی کرده بود در گزارش جدید خود اعلام کرده انتظار دارد نرخ تورم ایران در سال 2014 به 23 درصد برسد.

بر اساس این گزارش وضعیت اشتغال در ایران نیز بهتر خواهد شد و نرخ بیکاری در ایران طی سال جاری میلادی به 14 درصد خواهد رسید. در گزارش ماه ژانویه این نهاد بین المللی نرخ بیکاری 14.5درصدی برای ایران طی این سال پیش‌بینی شده بود.

همچنین پیش‌بینی شده است تراز حساب‌های جاری ایران در سال 2014 به معادل 5.2 درصد تولید ناخالص داخلی ایران برسد.

صندوق بین المللی پول در بحث از وضعیت اقتصاد ایران در سال 2013 رشد اقتصادی منفی 1.7 درصد، تورم 35.2درصدی و نرخ بیکاری 12.9 درصد را برای این سال برآورد کرده است. میزان تراز حساب‌های جاری ایران در این سال نیز معادل 8.1 درصد تولید ناخالص داخلی بوده است.

این نهاد بین المللی در ادامه گزارش خود وضعیت بهتری را برای اقتصاد ایران در سال 2015 ترسیم و پیش‌بینی کرده است رشد اقتصادی ایران در این سال به 2.3 درصد و تورم به 22 درصد برسد اما نرخ بیکاری به 14.6 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه