رشد ۴۱ درصدی جمع آوری زکات در ابرکوه


رشد 41 درصدی جمع آوری زکات در ابرکوه

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه از رشد ۴۱ درصدی جمع آوری زکات در این شهرستان خبر داد.

حسن غلامپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ابرکوه اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان ابرکوه در زمینه منابع آبی با بحران روبرو است، اما مودیان زکات هر سال نسبت به سال قبل در پرداخت فریضه الهی زکات جلودار هستند.

وی با اشاره به رشد 41 درصدی زکات جمع‌آوری شده نسبت به سال قبل، گفت: در سال گذشته زکات دهندگان این شهرستان 7 میلیارد و626میلیون رالا  زکات واجب و مستحبی به این نهاد پرداخت کردند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه افزود: کشاورزان این میزان زکات را در 22 منطقه در سطح محلات شهر ابرکوه و روستاهای روستاهای فراغه‌، هروک‌، اسفند‌آباد‌، شهرآباد‌، شهرسب و صادق آباد‌، شمس آباد‌، احمد آباد و نصرت آباد پرداخت کردند.

غلامپور تصریح کرد: موسسه خیریه حضرت ابوالفضل علیه السلام محله نبادان با پرداخت بیش از یک میلیارد ریال، مسجد امام حسین علیه السلام محله دربقلعه مبلغ یک میلیارد ریال و کشاورزان روستای اسفند‌آباد هم مبلغ یک میلیارد ریال بیشترین زکات را در این شهرستان پرداخت کردند.

وی خاطر‌نشان کرد: زکات جمع‌آوری شده علاوه بر اینکه بخشی از آن صرف نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد می‌شود مابقی برای 22 پروژه شامل ساخت خانه عالم‌، تکیه و حسینه و تعمیر مساجد هزینه می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه عنوان کرد: عین‌اله رستگار یکی از کشاورزان روستای هروک بخش مرکزی ابرکوه علاوه بر پرداخت 200میلیون ریال زکات اقدام به اختصاص 5 درصد محصولات کشاورزی خود تحت عنوان ثمره طیبه به کمیته امداد ابرکوه کرده است.

غلامپور، برگزاری همایش و جلسات آموزشی ویژه عاملان‌، تبلیغات و فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌های گروهی و ارتباط جمعی، انجام تبلیغات در نمازهای جمعه و جماعات را از جمله برنامه‌های فرهنگ‌سازی مردم در افزایش درآمد زکات بیان کرد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon