شهید شهریاری در مقابل لبخند غربی‌ها به عرصه ساخت سوخت ۲۰ درصد وارد شد


شهید شهریاری در مقابل لبخند غربی‌ها به عرصه ساخت سوخت 20 درصد وارد شد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در اصفهان گفت: شهید شهریاری در مقابل لبخند غربی‌ها بدون اینکه ریالی پول بگیرد، به عرصه ساخت سوخت ۲۰ درصد وارد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مراسم گرامی‌داشت روز ملی فناوری هسته‌ای در اصفهان با حضور سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سردار خسرو عروج، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از دقایقی پیش در اصفهان آغاز شده است.

این مراسم در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و به همت سازمان‌های بسیج اساتید، جامعه پزشکی، دانشجوئی، کارمندان و معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شده است.

**نخستین خاطره‌ام از اصفهان، تشییع جنازه یکی از دوستان شهیدم است

سعید جلیلی در بخش ابتدایی سخنان خود اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که در جمع صمیمی دانشجویان حضور پیدا می‌کنم و نمادهای اصفهان، خاطراتی را به اذهان می‌رساند و وقتی از اصفهان صحبت می‌شود، سی‌وسه‌پل و میدان نقش‌جهان در ذهن شکل می‌بندد که مورد افتخار است اما در ذهن من خاطره‌ای وجود دارد که هر زمان نام اصفهان را می‌شنوم، این خاطره در ذهن من تداعی می‌شود.

وی افزود: این خاطره درباره نخستین باری است که من به اصفهان آمدم و در نخستین بار که به اصفهان آمده بودم، یکی از دوستان من به شهادت رسیده بود و برای ادای احترام به او، به اصفهان آمدیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: وقتی وارد اصفهان شدیم، هیچ آدرسی از خانواده این شهید نداشتیم و هیچ‌گاه نیمه‌شب اصفهان را از یاد نمی‌برم که این شهر مزین به نمادهای شهدا بود، در هر خیابان، یادبودهایی برای شهدا گذاشته بودند و از طریق این یادبودها به منزل خانواده شهید رسیدیم و به مسجد رفتیم.

وی بیان کرد: ما به مسجد رفتیم و مردم در آنجا بودند و فردای آن روز، مردم اصفهان در مسیر طولانی و پیاده، شهدا را تا گلزار شهدا تشییع کردند؛ ملتی که این‌چنین فرهنگی را در بستر داشته و در یک روز 100 شهید تشییع می‌کند، نشان می‌دهد که این تشییع یک پیکر نیست بلکه تشییع یک آرمان است که به‌دنباله او ادامه پیدا می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: هنر سید شهیدان اهل قلم، شهید آوینی این بود که پس از دفاع مقدس، تمام توان خود را گذاشت تا آرمان شهدا ادامه یافته و پیام شهدا به مانند پیام حضرت زینب(س)، در تمام عرصه‌ها از جمله نظر، فرهنگ و تفکر ادامه یافته و متوقف نشود.

وی با بیان اینکه این حرکت ادامه یافت، خاطرنشان کرد: اگر ما می‌گوییم که مسیر شهدا باید ادامه یابد، با 3 نسل روبه‌رو هستیم، نسل نخست، نسلی بود که جانانه دفاع کرد و الگوی مثال‌زدنی و بی‌نظیر بود و نشان داد که با وجود قدرت تمام جهان، می‌توان از ارزش‌ها دفاع کرد.

**برخی امروز قصد دارند آرمان‌های شهدا به 8 سال دفاع مقدس منحصر شود

جلیلی اظهار کرد: اگر حماسه‌ای بزرگ در دفاع مقدس شکل گرفت، مرهون همین تفکر در ایران بود، نسل آوینی، نگذاشت این تفکر منحصر شود و آسیب امروز این است که عده‌ای شهدا را تکریم می‌کنند اما می‌خواهند آرمان‌های شهدا به 8 سال دفاع مقدس منحصر شود. 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تلاش‌های شهید آوینی در این زمینه گفت: شهید آوینی این مسیر را ادامه داد و تک بعدی عمل نکرد و نشان داد که این تفکر می‌تواند در سایر عرصه‌ها نیز موفق باشد و هنر شهدای هسته‌ای این بود که این تفکر را به تمدن تبدیل کردند و شهدای پیشگام تمدن اسلامی در عصر حاضر هستند.

**حق وتو، منطق قدیم استکباری است

وی افزود: در مناسبات امروز دنیا، چند کشور به اتکای قدرت نظامی، برای خود مناسباتی در جهان تعریف کرده که بر مبنای آن، انحصاراتی نیز تعریف کرده و به خود اجازه دادند که درباره آزادی ملت‌ها تصمیم بگیرند و نمود آن، حق وتو بود که همان منطق قدیم استکباری است.

جلیلی با بیان اینکه این کشورها در سایر عرصه‌ها نیز امتیازهایی را انحصاری کرده‌اند و در یک مثال دیگر، به صراحت در بند یک NPT اعلام می‌کنند که تنها چند قدرت می‌توانند سلاح داشته باشند اما بقیه نمی‌توانند و طنز تاریخ است که این‌ها مدعی حقوق بشر هستند، بیان کرد: این‌ها عرصه‌هایی است که آن‌ها به دنبال محدود کردن پیشرفت ملت‌ها هستند، در 60 سال اخیر ده‌ها کشور را مورد تحریم قرار داده‌اند و در عین واحد نیز مدعی اقتصاد و بازار آزاد هستند.

**جلیلی در دیدار با اشتون چه گفت/ شما ادعای دموکراسی دارید ولی در مصر کودتا می‌کنید

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: در عرصه مدل سیاسی نیز این انحصارها ادامه دارد؛ در سفر اخیر اشتون به تهران، به وی گفتم شما ادعای دموکراسی دارید اما در مصر کودتا می‌کنید و یک دولت منتخب را کنار می‌زنید و این چه سنخیتی با دموکراسی خودتان دارد که تعریفش می‌کنید و بعد هم می‌گوئید که همه ملت‌ها باید این انحصار را بپذیرند.

وی با بیان اینکه وقتی انحصار اینگونه پیش می‌آید، بعضی کشورها تسلیم می‌شوند، در حالی که می‌دانند حق با استکبارگران نیست، اظهار کرد: در سفر من به ژاپن، بعضی مردم و نخست‌وزیر این کشور معتقد بودند که قدرت را از دست داده‌اند، به همین دلیل بعد از جنگ جهانی دوم تا مقطع فعلی مشغول اعتمادسازی هستیم و می‌گوئیم که جنگ جهانی دوم تقصیر ما بوده تا بالاخره غربی‌ها از پایگاه‌های نظامی ما بیرون روند.

جلیلی تصریح کرد: نخست وزیر ژاپن بعد از اینکه نتوانست خارجی‌ها را از پایگاه‌ها بیرون کند، استعفا کرد و هنوز هم بعد از 60 سال، این موضوع ادامه دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی اشاره کرد که در مقابل استکبار ایستادگی می‌کنند و با بیان اینکه غربی‌ها در این مقطع از اهرم ترس استفاده می‌کنند، گفت: اگر بتوانند ملتی را بترسانند، مسیر خود را پیش می‌برند؛ اهرم دوم آنها نیز تزویر است.

وی افزود: اگرچه آلمان هیتلری نیز این کار را می‌کرد اما اهداف خود را می‌گفت ولی در حال حاضر آن‌ها مدعی حقوق بشر هستند در حالی‌که تزویر کرده و در فتنه سال 88 نیز درباره ایران این‌گونه عمل کردند.

جلیلی بیان کرد: در جریان سفر اشتون به تهران، به وی گفتم که ما با مرسی، اختلاف نظر داشتیم اما این کودتا چگونه در دموکراسی شما تعریف می‌شود.

**نگاه انقلاب اسلامی همواره در مقابل غرب ایستاده است

وی با اشاره به اقدامات کشورهای غربی برای فشار به کشورهای دیگر خاطرنشان کرد: اگر کشورهای غربی در مرحله ترساندن موفق نشدند، از تهدید یا جنگ فرهنگی استفاده می‌کنند اما یک نگاه وجود دارد که در مقابل این‌ها ایستاده و آن انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: همه قدرت‌ها طرفدار شاه بودند اما ملت به پا خواست و انقلاب نیز پیروز شد، در 8 سال دفاع مقدس نیز همه قدرت‌ها پشت سر صدام بودند اما ملت ایستادگی کرده و این برای استکبارگران، یک ضرر بوده و اینجاست که می‌بینیم علاوه بر آزادی خرمشهر، مقاومت در جنوب لبنان، جنگ 33 روزه و 8 روزه غزه نیز پیروز می‌شود.

وی با بیان اینکه آن‌ها با تمام قدرت می‌خواهند مانع پیروزی ملت شوند، گفت: دلیل عدم پیروزی آنان این بوده که ایده مقاومت علاوه بر موفق شدن، پیشرفت کرده است.

**سوخت 20 درصد مصرفی کاملاً پزشکی دارد

جلیلی افزود: در موضوع هسته‌ای نیز باید گفت که سوخت 20 درصد مصرفی کاملاً پزشکی دارد و در راکتور تحقیقاتی تهران زیر نظر آژانس صورت می‌گیرد، در سال 88 زمانی که سوخت این راکتور در حال پایان بود، به آژانس نامه نوشتیم که عضو NPT هستیم و باید از حقوق خود بهره‌مند باشیم که از جمله آن این است که سوخت 20 درصد باید در اختیار ما قرار گیرد زیرا 850 هزار نفر از داروهای حاصل از سوخت 20 درصد استفاده می‌کنند.

**شهید شهریاری در مقابل لبخند غربی‌ها به عرصه ساخت سوخت 20 درصد وارد شد

وی خاطرنشان کرد: در مهر ماه سال 88 نیز در مذاکرات برای فروش سوخت، شرط‌هایی گذاشتند که در واقع به معنای نفروختن آن‌ها بود، هرچه ما می‌گفتیم، آنها مطالباتشان را بیشتر می‌کردند؛ در نهایت ما گفتیم که این سوخت را خودمان تهیه می‌کنیم و آن‌ها لبخند زدند زیرا از نظر علمی تولید این سوخت سخت بود اما در نهایت تفکری از جنس شهید آوینی و دفاع مقدس به عرصه علم ورود پیدا کرده و شهید شهریاری که از این جنس بود، بدون اینکه ریالی پول بگیرد، به این مسئله ورود کرد و با اخلاص تمام، وارد عمل شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در نهایت سوخت 20 درصد به دست متخصصان کشور ما تهیه شد، گفت: این‌ها نمادی از ظهور تمدن جدید بود و فیزیک‌دانان ما، مبتنی بر همین اندیشه بسیجی، به این مسئله ورود پیدا کرده و موفق شدند.

وی بیان کرد: یک ماه قبل از ترور شهید شهریاری، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی انگلیس اعلام کرد که ما باید جلوی این پیشرفت‌ها را بگیریم و دیدیم که این مرد بزرگ را ترور کردند زیرا دیدند تفکری وجود دارد که علاوه بر مقاومت، پیشرفت کرده و امروز نیز این تفکر باید در تمام ابعاد و عرصه‌ها به مسیر خود ادامه دهد.

**دانشگاه، قرارگاه اصلی اقتصاد مقاومتی است/ بدون آمریکا هم می‌توانیم پیشرفت کنیم

جلیلی با بیان اینکه قرارگاه اصلی اقتصاد مقاومتی، دانشگاه است، گفت: در مسئله هسته‌ای نیز دانشگاه وارد شد و دیدیم که نتیجه تحقیق دانشگاه موفق بود،‌ نظام از مسئله تحقیق، فناوری و علم در دانشگاه حمایت کرده و این مسئله باید در تمامی عرصه‌ها شکل گیرد؛ امروز مقامات آمریکایی مانند جو بایدن، اعلام کردند که هرچه می‌توانستیم علیه ایران انجام داده‌ایم اما موفق نشدیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: این اعتراف صریحی بود که آن‌ها نتوانستند به مقاومت ملت ما صدمه وارد کنند و در 8 سال دفاع مقدس نیز نتوانستند گزینه نظامی را محقق کنند؛ امروز نیز در سالروز قطع رابطه با آمریکا، اندیشمندی مصری به نام فهیمی هویدی، گفت زمانی که ما کمپ دیوید را امضا کردیم، انقلاب ایران پیروز شد و ما متحد آمریکا شدیم، ایران مبارز با آمریکا لقب گرفت و بعد از 35 سال ایران ماهواره پرتاب کرد اما ما همچنان مشکل نان داریم؛ این موضوع نشان می‌دهد بدون آمریکا نیز می‌توانیم پیشرفت کنیم و در عرصه‌های مختلف آن‌ها را ناکام بگذاریم.

وی بیان کرد: در عرصه اقتصاد نیز این موفقیت باید رقم بخورد، بهترین قرارگاه آن دانشگاه است و اقتصاد مقاومتی نیز مانند عملیات فتح‌المبین و والفجر 8 است، اگر در سایر حماسه‌هایی که رقم زدیم، محدودیت‌هایی داشتیم، امروز درباره حماسه اقتصاد مقاومتی، با یک عزم ملی می‌توانیم با محوریت دانش حرکت کنیم و در نظام تولید و مصرف نیازهایمان محقق شود.

**آمریکا خیال می‌کند با 4 میلیارد دلار، توان تحمیل خواسته‌هایش را به ما دارد

جلیلی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در حالی بر روی 4 میلیارد دلار آزاد شده مانور می‌دهند، که بودجه امسال ما 800 هزار میلیارد تومان بود، آمریکا خیال می‌کند می‌تواند با 4 میلیارد دلار، خواسته‌هایش را به ما تحمیل کند.

وی افزود: با عزم ملی و تمام توان می‌توانیم ظرفیت‌ها را شکوفا کرده و به صورت سلبی، نباید اجازه دهیم سرمایه‌ها حیف و میل شود، اگر به خوبی به این موضوع توجه کنیم، این 4 میلیارد دلارها نمی‌تواند برای ما شرط و شروط بگذارد؛ ما باید مانع حیف و میل شویم.

**11 هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی در دست 2- 3 نفر است که هیچ کدام در تولید کار نمی‌کنند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: در یک مورد 100 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داریم که 11 هزار میلیارد تومان آن در دست 2-3 نفر بوده که هیچ کدام در تولید کار نمی‌کنند، در بعد ایجابی، ظرفیت‌های ما نباید منحصر به نفت و گاز شود.

وی بیان کرد: در خود نفت هر بشکه می‌تواند ارزش افزوده تا 1200 دلار پیدا کند و اگر جلوی خام‌فروشی نفت را بگیریم، فرصت‌های زیادی پیدا می‌شود.

جلیلی گفت: 11 میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد کردیم در حالی که همه این‌ها در کشور قابل تولید هستند، با عزم ملی می‌توان این عرصه‌ها را به بهترین شکل مدیریت کرد و با حمایت از کشاورز و تولید کننده به کاهش تورم و رونق تولید کمک زیادی کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد دانش‌بنیان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و اگر این مسئله تحقق پیدا کند، به موفقیت‌های زیادی می‌رسیم، خاطرنشان کرد: سفیر ما در چین می‌گوید چینی‌ها بر روی گیاهان دارویی سرمایه‌گذاری می‌کنند، امروز نیز این مسئله باید مورد توجه مسئولان ما قرار گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: در جنبه‌های مختلف اقتصادی، نظارت، شفاف‌سازی باید اعمال شود و ما می‌توانیم در تولید یک نمونه باشیم و غربی‌ها از این مسئله نگران هستند.

**ما با مدیریت جهادی، پیشرفت انرژی هسته‌ای را اعمال کردیم

وی افزود: ما با الهام از مسیر شهدا، در مرحله نخست با وجود تحریم‌ها، پیشرفت کردیم و بیشترین پیشرفت را نیز در مسئله هسته‌ای داشتیم، پیشرفت انرژی هسته‌ای را با مدیریت جهادی اعمال کردیم و اگر می‌خواهیم به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم، باید مدیریت جهادی که یک بحث عینی است را در دستور کار قرار دهیم، همانطوری که در 8 سال دفاع مقدس، مدیریت رزم را به وجود آوردیم و امروز این مدیریت جهادی می‌تواند در بسیاری از عرصه‌ها تحقق یابد.

جلیلی گفت: اگر تولیدکننده و کشاورز ما جواب سربالا بشنود، نتیجه‌ای نمی‌گیریم اما اگر از آنها در تولید استفاده کنیم، به موفقیت می‌رسیم؛ ملت ما مسیر تمدن اسلامی را ادامه می‌دهد و امیدوارم در آینده پیشرفت بیشتر در تراز انقلاب باشیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon