اظهارات آمریکایی ها با استقلال سازمان ملل متناقض است


اظهارات آمریکایی ها با استقلال سازمان ملل متناقض است

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اظهارات آمریکایی ها در مورد ابوطالبی برای حضور در سازمان ملل به عنوان نماینده ایران مغایر با استقلال سازمان ملل و ماهیت بین المللی آن است.

منصور حقیقت پور در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: اظهارات سخیف آمریکایی ها در مورد ابوطالبی با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست چرا که آمریکا حق ندارد برای نماینده کشوری در سازمان ملل تصمیم گیری کرده و یا با ورود او مخالفت کند.

وی با بیان اینکه این رفتارها همچنان خوی مداخله جویانه آمریکا را نشان می دهد، گفت: ما انتظار داریم سازمان ملل به صورت مستقل موضع گیری کرده و اعلام کند که آیا تصمیم گیری این سازمان براساس منافع بین المللی است یا تابع آمریکاست که آمریکایی ها به خود اجازه می دهند در مورد نماینده ایران در سازمان ملل این گونه اظهار نظر کنند.

حقیقت پور با انتقاد شدید از اظهارات غیرمنطقی وزیر امور خارجه آمریکا در مذاکرات هسته ای و اعلام آمادگی برای مذاکره بر سر مسائلی همچون حقوق بشر و تروریسم بین کرد: ما بارها اعلام کردیم به غیر از موضوع هسته ای روی هیچ موضوع دیگر با غربی ها مذاکره نمی کنیم و آنها حق ندارند با به میان کشیدن مباحث مختلف که هیچ سندیتی ندارد ایران را محکوم کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: ضرورت دارد بیش از هر زمان دیگر عقل و منطق حاکم بر رفتار و گفتار غربی ها و آمریکایی ها باشد چرا که ما به حدی اعتماد در برابر کشورهایی اروپایی و آمریکایی را افزایش نمی دهیم که آنها فکر کنند  محتاج آنها هستیم بلکه با صداقت اما حفظ حقوق ملت در مذاکرات حاضر هستیم ولی اعتماد 100 درصد به آمریکایی و اروپایی در انجام تعهداتشان نداریم.

وی تصریح کرد: مجلس و کمیسیون امنیت ملی مجلس تمامی ظهارات آمریکایی ها و اروپایی و رفتاری که با مذاکره کننده تیم ایران را رصد می کند و یقین داریم که تیم مذاکره کننده نیز اجازه نمی دهد غربی ها روی مسائل مختلف دیگر مانور داده و یا بخواهند با زیاده خواهی فقط به منافع خود فکر کنند بلکه این تیم مدافع کرامت و حقوق واقعی ملت ایران در مقابل مستکبران است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon