قرارداد نفت در برابر کالا بین ایران و روسیه به تحریم‌های بیشتر منتهی می‌شود

قرارداد نفت در برابر کالا بین ایران و روسیه به تحریم‌های بیشتر منتهی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر خزانه داری آمریکا، روز پنجشنبه، به مسکو هشدار داد هرگونه معامله نفت در برابر کالا بین تهران و مسکو می تواند تحریم های بیشتر آمریکا را به بار آورد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، «جک لو» وزیر خزانه داری آمریکا به «آنتون سیلیانوف» وزیر اقتصاد روسیه درمورد معامله نفتی در برابر کالا با ایران هشدار داد و تأکید کرد این اقدام احتمالی می تواند به تحریم های بیشتر آمریکا منتهی شود.

یک مقام مسئول در وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای که بعد از دیدار وزیر اقتصاد روسیه منتشر شد، گفت «لو بار دیگر نگرانی های فزاینده ما را درخصوص گزارش ها درباره توافق احتمالی نفت در برابر کالا بین روسیه و ایران، اعلام کرد.»

این منبع افزود «لو تصریح کرد این چنین توافقی می تواند به اعمال تحریم ها علیه هر موسسه یا شخص دخیل در هرگونه معامله های مربوط به این توافق، منجر شود.»

وزیر خزانه داری آمریکا همچنین مدعی شد چنین قراردادهایی ناقض توافقنامه ایران و گروه 1+5 از جمله آمریکا و روسیه است. به موجب این توافقنامه، تهران متعهد شد فعالیت های هسته ای خود را محدود کند و گروه 1+5 نیز پذیرفت تحریم های خود علیه ایران را کاهش دهد.

رویترز هفته گذشته گزارش داد که ایران و روسیه در این زمینه به توافق هایی برای انجام معامله ای 20 میلیارد دلاری دست یافته اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان