حمایت ننگ آلود اروپا از حاکمان دیکتاتور دنیا برکسی پوشیده نیست

حمایت ننگ آلود اروپا از حاکمان دیکتاتور دنیا برکسی پوشیده نیست

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: حمایت ننگ آلود اروپا از حاکمان دیکتاتور دنیا بر کسی پوشیده نیست و ادعای حمایت اتحادیه این کشورها از حقوق بشر ادعایی مضحک و غیر واقعی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه های این هفته نماز جمعه خوی با اشاره به بخشی از وظایف و اختیارات مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی، اظهار کرد: قانون گذاری در عموم مسایل کشور، حق اظهار نظر در همه مسایل داخلی و خارجی مربوط به کشور و رسیدگی به شکایات مردم از طریق قوای سه گانه از اختیاراتن و وظایف مجلس است.

وی افزود: داشتن حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور از وظایف مجلس شورای اسلامی است و امسال این نهاد می تواند با در اولویت قرار دادن اقتصاد مقاومتی، وضع قوانین مورد نیاز، تجدید نظر در برخی از قوانین مزاحم، نظارت بی طرفانه بر عملکرد دولت، همکاری و تعامل سازنده با قوای دیگر و تلاش آحاد نمایندگان در زمینه فرهنگ سازی نقش سرنوشت سازی در اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

توطئه های آمریکا علیه ملت ایران ادامه دارد

خطیب جمعه خوی با اشاره به سالگرد کودتای عناصر ضد انقلاب علیه جمهوری اسلامی با هدایت آمریکا در سال 61 گفت: آمریکا قبل از اجرای این کودتای ننگین چندین اقدام جنایتکارانه تا آن تاریخ علیه ملت ایران انجام داده بود که انفجار حزب جمهوری اسلامی و نخست وزیری، ترور شهیدان مطهری، هاشمی نژاد شهدای محراب، مسدود کردن داراییهای ایران، حمله نظامی به ایران در طبس و تحمیل جنگ حزب بعث علیه ایران از آن جمله است.

وی گفت: توطئه های آمریکا علیه ملت ایران همچنان ادامه و استمرار دارد.

مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و ایثار مردم

امام جمعه خوی با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در سال 93 گفت: با در نظر گرفتن مواضع مراجع بزرگوار تقلید و با توجه به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و سلامت از سوی مقام معظم رهبری و گسترش محاصره اقتصادی علیه کشور و ضرورت اصلاح روش مرحله اول و حمایت جدی عملی از قشر آسیب پذیر جامعه صحنه جدیدی برای ایثارگری مردم ایران فراهم شده است و قطعا با انصراف مردم از اخذ یارانه قدم مؤثری در این راستا برداشته می شود.

جنایات حقوق بشری کشورهای اروپایی

شکوری با اشاره به انتشار قطعنامه پارلمان اتحادیه اروپا علیه وضعیت حقوق بشر در ایران گفت: از عجایب اتفاقات روزگار است که پارلمان کشورهایی دم از حقوق بشر می زنند که جنایات و فجایع حقوق بشری آنان جهان را پر کرده است.

وی تصریح کرد: تحمیل دو جنگ علیه بشریت که میلیون‌ها انسان نابود شد،نسل کشی و اعمال آپارتاید علیه مستعمرات خود در جهان، حمایت از حاکمان دیکتاتور در کشورهای آفریقایی و آسیایی، فروش تسلیحات شیمیایی به حزب بعث در جنگ با ایران، حمایت از تروریستهای سوریه در کشتن مردم بی گناه و دهها جنایات دیگر و شرم آورتر از همه اینها بدتر دفاع از حقوق هم جنس بازان است که دامن اتحادیه اروپا به شدت بدان آلوده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon