کسب رتبه نمونه کشوری ستاد عتبات و عالیات فردوس

کسب رتبه نمونه کشوری ستاد عتبات و عالیات فردوس

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه فردوس از کسب رتبه نمونه کشوری ستاد عتبات عالیات فردوس خبر داد و گفت: این رتبه در سایه کمک و نذورات و ارادت بسیار زیاد مردم متدین شهرستان فردوس به ائمه اطهار(ع) به دست آمده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فردوس، حجت الاسلام محمدرضا بابایی ماهانی نژاد در خطبه های نمازجمعه این هفته فردوس، دریافت یارانه نقدی را حق همه مردم دانست و اظهار کرد: افرادی که از یارانه خود انصراف می دهند در حقیقت از خود گذشته اند بنابراین دولت باید یارانه این افراد را برای منطقه آنها هزینه کند.

وی به فعال بودن 6 مکان قالی بافی برای تهیه فرش های صحن بارگاه مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و افزود: فردوسی ها نه تنها در کمک به بارگاه های ملکوتی ائمه(ع) پیشگام هستند بلکه در کمک به مسائل اجتماعی دیگر جامعه پیش قدم می شوند.

امام جمعه فردوس با اشاره به برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز استان در شهرستان فردوس، موضوع داغ فاز دوم هدفمندی یارانه ها را مطرح کرد و گفت: یارانه ها حق تمام مردم است و اگر فردی از حق خود می گذرد تنها برای کمک کردن به دولت است.

حجت الاسلام بابایی ضمن تاکید بر اینکه متمکنین در صورت تمایل از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند، ضمن پیشنهاد به دولت یازدهم، گفت: دولت می تواند اعتبارات خدمات بهداشتی و اشتغال جوانان هر دیاری را متناسب با انصراف افراد آن شهرستان اختصاص دهد.

وی بیان کرد: هر شهرستانی که بیشتر به دولت کمک می کند باید بیشتر نیز خدمات بگیرد و عادلانه تر آن است که درآمد حاصل از انصراف افراد هر منطقه در همان جا و در پروژه های عمرانی، اشتغال، بیمه نشدگان آن شهرستان هزینه شود.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: همچنان که دولت یازدهم قصد تخصیص 900 میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان را دارد و همچنین 6 میلیون نفر در کشور از خدمات بیمه ای بی بهره هستند، از طرفی باید از بریز و بپاش ها و هزینه های بی مورد در برخی از بخش های دولت که منفعتی برای مردم ندارد، جلوگیری کند.

حجت الاسلام بابایی ایام عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را نسبت به سال های گذشته در فردوس نامطلوب دانست و گفت: همچنان که مردم شهرستان فردوس طبق فرموده مقام معظم رهبری، دهه نخست و دوم فاطمیه در سال گذشته را عاشورایی برگزار کردند متاسفانه امسال این مراسمات شکوه عاشورایی نداشت.

وی به دو جریان غدیرخم و شهادت حضرت فاطمه(س) به عنوان دو رویداد مهم در اسلام اشاره کرد و افزود: همانطور که مردم در بزرگداشت روز غدیر کوتاهی کردند و فرصت طلبان هرزه گو مسئله غدیر را تحریف کردند، کوتاهی در مسئله فاطمیه نیز سرنوشت این رویداد را به غدیرخم مبدل خواهد ساخت.

امام جمعه فردوس به نقل از سخن امام راحل(ره) مفاتیح الجنان را مکتب انسان سازی برشمرد و گفت: بسیاری از معارف ها در دعاهای کمیل، ندبه و صحیفه سجادیه گنجانده شده است.

حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: ترک توبه، غرور را برای انسان پدید می آورد و هر گناهی که برای انسان پیش می آید او باید سریعا استغفار بطلبد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon