جواب ساده وزارت امور خارجه به اتحادیه اروپا قابل قبول نیست


جواب ساده وزارت امور خارجه به اتحادیه اروپا قابل قبول نیست

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه فسا با بیان اینکه ملت ایران از مسئولان وزارت امور خارجه بابت جواب ساده‌ به اتحادیه اروپا گله دارند، گفت: این جواب ساده قابل قبول نبود و باید به آنها جواب محکم و دندانشکن داده می‌شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فسا، حجت‌الاسلام علی طهماسبی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان فسا با اشاره نقش مهم بهداشت دهان و دندان در سلامتی انسان، اظهار کرد: با توجه به اینکه خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه نیستند دولت برای تامین سلامت جامعه باید در این زمینه خدمات بیشتر و مفیدتری را به مردم عرضه کند.

وی با بیان اینکه تحت پوشش نبودن خدمات درمانی دندان درست نیست، افزود: از دولت انتظار داریم تا در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار گیرد و خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش بیمه قرار دهد تا افراد به خاطر فقر از بیماری‌های دندان زجر نکشند.

حجت‌الاسلام طهماسبی با بیان اینکه ابلاغ سیاست‌های بخش سلامت در 14 ماده از سوی رهبر انقلاب اسلامی نشان دهنده اهمیت بخش سلامت در کشور دارد، خاطر نشان کرد: این ابلاغیه که بحث امید را در کشور برانگیخته از مترقی‌ترین سیاست‌های بخش سلامت در دنیا محسوب می‌شود.

امام جمعه فسا افزود: مسئولین دولتی که در زمینه بهداشت تلاش می‌کنند به ویژه وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس باید این ابلاغیه را همواره در جلو چشمان خود قرار داده و از آن برای برنامه‌ریزی اهداف خود استفاده کنند.

وی با اشاره به بیانه پارلمان اروپا که پنج شنبه هفته گذشته با عنوان راهبرد اتحادیه اروپا درباره ایران به تصویب رسید، گفت: این بیانیه به اندازه‌ای سوال برانگیز و خیال پردازانه بود که تصویب آن از سوی کشورهای اروپایی آن هم در شرایطی که آنها ضعیف‌ترین دوران حیاط خود را تجربه می‌کنند حیرت همگان را برانگیخت.

وی تصریح کرد: اینان در حالی ایران اسلامی را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند که خودشان در جنگ تحمیلی تسهیلات شمیایی را در اختیار رژیم منحوس صدام گذاشته و نه تنها رزمندگان بلکه مردم  مظلوم حلبچه عراق هم مورد حمله شیمیایی قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام طهماسبی گفت: کشورهای غربی می‌گویند کشور ما که در 24 خرداد 1392 با حضور 73 درصدی در پای صندوق‌های رای رئیس جمهور خود را انتخاب کرد دارای دموکراسی مردمی نیست و این در حالی است که در همین انتخابات پارلمان اروپا در کشورهای اروپایی فقط 43 درصد مردم اروپا شرکت کرده و این امری مضحک است که سیاست‌مداران اروپا باید از گفتن آن خجالت بکشند.

وی با اشاره به تصویب قانون هم‌جنس گرایی در پارلمان اروپا خطاب به سردمداران اروپایی افزود: در حیوانات نیز نر و ماده به دنبال هم می‌روند ولی شما همجنس‌بازی را در پارلمان خود تصویب و رابط نامشروع و غیر انسانی را قانونی می‌کنید.

امام جمعه فسا با بیان اینکه ملت ما از مسئولان وزارت امور خارجه گله دارند که جواب نه چندان خوب و ساده‌ای به اتحادیه اروپا دادند، تصریح کرد: این جواب قابل قبول و در شان این ملت عظیم و بزرگوار نبود و باید به آنها جواب محکم و دندانشکن داده می شد.

طهماسبی افزود: این قطعنامه از مردم می‌خواهد که از انقلاب، استقلال، آزادی، اسلام، غیرت و در یک کلام از همه دستاوردهای انقلاب اسلامی دست بکشد و به جاهلیت زمان طاغوت برگردد اما اتحادیه ارپا و اربابشان آمریکا بدانند که آرزویشان را به گور خواهند برد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon